ראה בפירוט כאן http://www.umanshalom.co.il/html/news/u ... n1993.html

יהודה חסיד כתב:קודם כל, חסיד ויזניץ אמיתי לא נוסע, מי שכן נוסע הרי הוא לא חסיד ויזניץ אמיתי
שנית, לפי הידוע לי יש שם מנין בנוסח ויזניץ
לעבדך באמת כתב:זה היית צריך להכניס באשכול הפרדוקסים...![]()
חסיד ויזניץ אמיתי לא נוסע ויש שם מניין לחסידי ויזניץ???
אני פה כתב:אני פה כתב:אנא לתועלת הרבים מי שיוכל להעלותב בגוגל דריב את עדות הרב המקובל הרב ישראל יצחקי על מקום מנוחת רבינו נחמן מברסלב בצפת תבוא עליו ברכה.
http://www.youtube.com/watch?v=9ngzGkKwbwE
מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:אני פה כתב:אני פה כתב:אנא לתועלת הרבים מי שיוכל להעלותב בגוגל דריב את עדות הרב המקובל הרב ישראל יצחקי על מקום מנוחת רבינו נחמן מברסלב בצפת תבוא עליו ברכה.
http://www.youtube.com/watch?v=9ngzGkKwbwE
נו, הרב מתכנת שליט"א! אייכה?
מתכנת web כתב:מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:אני פה כתב:אני פה כתב:אנא לתועלת הרבים מי שיוכל להעלותב בגוגל דריב את עדות הרב המקובל הרב ישראל יצחקי על מקום מנוחת רבינו נחמן מברסלב בצפת תבוא עליו ברכה.
http://www.youtube.com/watch?v=9ngzGkKwbwE
נו, הרב מתכנת שליט"א! אייכה?
https://jumbomail.me/j/Q5UoNgxaXUCMx5o
לעבדך באמת כתב:לו יצויר שאני בתור חסיד אמיתי מבית ויז'ניץ, מעוניין בשביל ההרגשה להיות חלק מציבור רבבות, נוסע לאומן.
איפה אני מתפלל? אני לא אוכל להרגיש ראש השנה באמת במניין של כל מיני עדות (בלי גזענות), אני צריך מניין חסידי בהברה חסידית, יש משהו כזה באומן?
מתכנת web כתב:מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:אני פה כתב:אני פה כתב:אנא לתועלת הרבים מי שיוכל להעלותב בגוגל דריב את עדות הרב המקובל הרב ישראל יצחקי על מקום מנוחת רבינו נחמן מברסלב בצפת תבוא עליו ברכה.
http://www.youtube.com/watch?v=9ngzGkKwbwE
נו, הרב מתכנת שליט"א! אייכה?
https://jumbomail.me/j/Q5UoNgxaXUCMx5o
אני פה כתב:ואנחנו זוכים כולנו להישאר בארץ ישראל אשר נאמר בה" ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה-ראש השנה עד אחרית שנה". זה הבטיח הרבש"ע עצמו. מבלי ח"ו לזלזל בקיבוץ באומאן.
מתלמידיו של אהרון כתב:אני פה כתב:ואנחנו זוכים כולנו להישאר בארץ ישראל אשר נאמר בה" ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה-ראש השנה עד אחרית שנה". זה הבטיח הרבש"ע עצמו. מבלי ח"ו לזלזל בקיבוץ באומאן.
1. לגופו של עניין: נראה שלזה התכוון הרבי במילים "עולה על הכל" וכפי שהבאתי מהרב כדורי זצ"ל.
2. מה כואב לך??? מה כ"כ חשוב לך לקרר את כולם? תשמח שרצון רבינו ב"ה התקיים בדרכים פלאיות, ועם ישראל בעלי התמימות והפשיטות באים!
מה אתה מתחכם כל הזמן? די לעשות לומדעס וסברות של הבל. הרבי צוה לבוא? אם אתה מאלה ששומעים לו אתה פשוט בא, לא עושה פלפולים. לא מנסה להוכיח שכל תלמידי רבינו טועים ורק אתה חכם.
אם תמשיך להתווכח איתי יתכן בהחלט שתנצח בויכוח, כי מה' מענה לשון ואין הבטחה שאדע לענות לפי האמת באותו רגע. זה יכול לקרות גם בויכוח על עיקרי האמונה עם אפיקורסים. אז יופי, ניצחת. אבל קיררת את עם ישראל ואולי מנעת מיהודים לבוא לרבינו, ואני לא מקנא בך על ה"זכות".
יהודה חסיד כתב:הבעיה היא שאתם מקררים את אחרים, הרבי לא ציוה לבוא, להיפך הוא ציוה לבוא לרבי חי, לצדיק הדור (ולא הדורות) (זה שגם אחרי פטירתו צריך לבוא עשה מוהרנ"ת).
חסידי ברסלב הם אלו שמשכנעים ועושים תעמולה גדולה כל הזמן ומקררים יהודים אחרים תמימים שלא לנסוע לרבותיהם בראש השנה, דבר שהיה ברוב החסידויות מעיקרי העיקרים
יהודה חסיד כתב:ליקוטי מוהר"ן ח"א ס"א ז
"וזהו בחינת מה שנוסעין על ראש השנה לצדיקים. כי ראש השנה הוא יומא דדינא של כל השנה, וכל אחד ואחד בא עם קדשתו וצמצומיו אל הצדיק הדור"
כנ"ל רי"א
"מה שהעולם נוסעין על ראש השנה לצדיקים"
ח"ב ה טו
"ועקר זמן הקבוץ הוא בראש השנה, שהוא בחינת ראש שאז הוא בחינת תקון המחין כנ"ל, והם מאירין ומחזקין זה את זה, דהינו כי גם בהרב עם התלמידים כשמתקבצים, יש כל בחינות החמשה חושים של המח. 'חוש הראיה' זה בחינת מה שרואין את הרב, בבחינת (ישעיה ל): "והיו עיניך רואות את מוריך""
ח"ב מ
"מי שיודע מארץ ישראל, שטעם באמת טעם ארץ ישראל, הוא יכול להכיר באחר, אם היה אצל צדיק על ראש השנה אם לאו, ואם אותו הצדיק הוא גדול במעלה או קטן, ואם הוא צדיק אמתי אם לאו, או אם הוא בעצמו צדיק" (חוץ ממה שמוזכר ארץ ישראל, בעיקר כתוב כאן שישנם הרבה צדיקים, ויש לבחון אם הוא גדול או קטן, וכו').
ויש עוד וקיצרתי
אני פה כתב:ואתה מבין יותר טוב מר' אברהם ב"ר נחמן, שאמר מפורש לר' לוי יצחק בנדר כמו שיש הקלטות מפורשות שמארץ ישראל אין חיוב לנסוע לאומאן, והוא התחרט מאוד מאוד שנסע לשם ולא זכה להיקבר בארץ ישראל.
יהודה חסיד כתב:יהודה חסיד כתב:קודם כל, חסיד ויזניץ אמיתי לא נוסע, מי שכן נוסע הרי הוא לא חסיד ויזניץ אמיתי
שנית, לפי הידוע לי יש שם מנין בנוסח ויזניץלעבדך באמת כתב:זה היית צריך להכניס באשכול הפרדוקסים...![]()
חסיד ויזניץ אמיתי לא נוסע ויש שם מניין לחסידי ויזניץ???
יוסי כהן כתב:מאוד מעניין למה חסידי ברסלב מתאמצים 'לסחוב' את כולם לאומן.
עושים תעמולה בלגן וכו'...
למה חסידי בעלז לא עושים תעמולה להגיע אליהם לראש השנה.
התשובה על זה היא פשוטה...
מתלמידיו של אהרון כתב:הריבוי העצום וההולך וגובר של המתקרבים לרבינו והעולים לציונו הקדוש - לא נובע משכנוע של אף אחד.
אלו עוד ועוד יהודים שמצאו את מה שאוותה נפשם בספרי רבינו ובעצותיו, ואפילו רחוקים ביותר מוצאים את הדרך לשוב לה' על ידו. הסיבה לכך שזה דווקא רבינו מופיעה בליקוטי מוהר"ן תורה ס"ה.
לעומת זה החסידויות האחרות לא מעניינות את אף אחד שלא נולד בתוכן, ומה שנאמר בתורה ס"ה לא נאמר עליהן.
זה לא קשור לתעמולה או קמפיין של מישהו, לשכנוע וכדומה, זה פשוט קורה כי זה רצון ה'.
נ.ב. אני אישית מגיע מהעולם הכי ליטאי, חונכתי נגד ברסלב ונגד החסידות, למדתי בישיבות ליטאיות, ואף אחד בעולם לא שכנע אותי לטעום את ברסלב, אף אחד לא שכנע אותי לנסוע לאומן, ואף אחד לא הרויח כסף לא מההתקרבות שלי ולא מהנסיעות שלי. כמו כל המתקרבים - אלה היו אך ורק הספרים, העצות והתורות.
מתלמידיו של אהרון כתב:אז אתה מבין את ליקוטי מוהרן יותר טוב מרבי נתן, יותר טוב מר' אברהם ב"ר נחמן, יותר טוב מכל תלמידי רבינו בכל הדורות?
יש תורה שבכתב ויש תורה שבעל פה. מי שמאמין רק ב"מה כתוב" בלי פרשנות חז"ל הוא צדוקי.
יהודה חסיד כתב:מתלמידיו של אהרון כתב:הריבוי העצום וההולך וגובר של המתקרבים לרבינו והעולים לציונו הקדוש - לא נובע משכנוע של אף אחד.
אלו עוד ועוד יהודים שמצאו את מה שאוותה נפשם בספרי רבינו ובעצותיו, ואפילו רחוקים ביותר מוצאים את הדרך לשוב לה' על ידו. הסיבה לכך שזה דווקא רבינו מופיעה בליקוטי מוהר"ן תורה ס"ה.
לעומת זה החסידויות האחרות לא מעניינות את אף אחד שלא נולד בתוכן, ומה שנאמר בתורה ס"ה לא נאמר עליהן.
זה לא קשור לתעמולה או קמפיין של מישהו, לשכנוע וכדומה, זה פשוט קורה כי זה רצון ה'.
נ.ב. אני אישית מגיע מהעולם הכי ליטאי, חונכתי נגד ברסלב ונגד החסידות, למדתי בישיבות ליטאיות, ואף אחד בעולם לא שכנע אותי לטעום את ברסלב, אף אחד לא שכנע אותי לנסוע לאומן, ואף אחד לא הרויח כסף לא מההתקרבות שלי ולא מהנסיעות שלי. כמו כל המתקרבים - אלה היו אך ורק הספרים, העצות והתורות.
במחילה מכבודך, ואין כוונתי לפגוע ח"ו, אך הריבוי העצום נובע אך ורק ושוב אך ורק משכנוע אם במישרים ואם בעקיפין (או מהכיף של הטיול.....).
למעשה אין מה "לראות" שם, ולא שאין שם התעוררות רבתי, אך בפועל אין שום מנהיג או עומד בראש.
החסידות היחידה שעושה פרסומות גדולים ותעמולה על הנסיעה, ומצליחה לשכנע חסידים אחרים, שכאילו התורה ניתנה לברסלב בלבד, וכל מי שלא נוסע פשוט מפסיד את כל העוה"ב שלו. זה טעות, וזה כוונתי להוציא.
"כל מי שיש לו קשר איתי" זה בערך לשון רבי נחמן, כל מי שיש לו קשר איתו, והמשפיע שלו סבור כך, צריך וחייב לנסוע.
מי שהמשפיע שלו לא סובר כך, אף אם יש לו קשר איתו, וכ"ש וק"ו מי שאין לו קשר של רבי נחמן. אסור לו ליסוע, הוא לא גורם בזה נחת רוח להקב"ה. ולא עושה את תיקונו בעולם.
וזה דברים פשוטים
מתלמידיו של אהרון כתב:זה ויכוח מיותר על עובדות.
מתלמידיו של אהרון כתב:יוסי כהן כתב:מאוד מעניין למה חסידי ברסלב מתאמצים 'לסחוב' את כולם לאומן.
עושים תעמולה בלגן וכו'...
למה חסידי בעלז לא עושים תעמולה להגיע אליהם לראש השנה.
התשובה על זה היא פשוטה...
הריבוי העצום וההולך וגובר של המתקרבים לרבינו והעולים לציונו הקדוש - לא נובע משכנוע של אף אחד.
אלו עוד ועוד יהודים שמצאו את מה שאוותה נפשם בספרי רבינו ובעצותיו, ואפילו רחוקים ביותר מוצאים את הדרך לשוב לה' על ידו. הסיבה לכך שזה דווקא רבינו מופיעה בליקוטי מוהר"ן תורה ס"ה.
לעומת זה החסידויות האחרות לא מעניינות את אף אחד שלא נולד בתוכן, ומה שנאמר בתורה ס"ה לא נאמר עליהן.
זה לא קשור לתעמולה או קמפיין של מישהו, לשכנוע וכדומה, זה פשוט קורה כי זה רצון ה'.
נ.ב. אני אישית מגיע מהעולם הכי ליטאי, חונכתי נגד ברסלב ונגד החסידות, למדתי בישיבות ליטאיות, ואף אחד בעולם לא שכנע אותי לטעום את ברסלב, אף אחד לא שכנע אותי לנסוע לאומן, ואף אחד לא הרויח כסף לא מההתקרבות שלי ולא מהנסיעות שלי. כמו כל המתקרבים - אלה היו אך ורק הספרים, העצות והתורות.
מתלמידיו של אהרון כתב:אני לא פתחתי את האשכול. כל התגובות שלי באו כתשובות לתגובות עוינות לברסלב או לנסיעה. ואני היחיד פה שמגן על כבוד רבינו ותלמידיו.
ולגופו של עניין: אם הרבי מבעלז היה מכריז שכל מי שיבוא אליו הוא מבטיח לו שישתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו אפילו אם רבו עוונותיו עד השמים - אני בטוח שגם חסידי בעלז היו מפרסמים את הבטחתו בכל דרך.
למעשה זה להיפך. האדמו"רים שליט"א וזצ"ל גדולי החסידות פרסמו שיהדות בסיסית היא תנאי סף להתקרב אליהם. הרבי מויז'ניץ פרסם שמי שיש לו אייפון שלא יבוא אליו לטיש. דברים דומים פרסמו גם שאר גדולי האדמורים שליט"א. ה"שומר אמונים" כתב בצוואתו שמי שלא שומר על ה"תקנות" שלא יעלה אליו לקבר.
היחיד שהבטיח עזרה רוחנית גם למי שבשאול תחתיות הוא רבינו הקדוש. למה דווקא הוא - כי זה התפקיד שלו ("בעל השדה"), כמו שמבואר בתורה ס"ה.
אז מי שאכפת לו ממצבם הרוחני של אחיו מעם ישראל ומאמין בהבטחת רבינו - טבעי שיפרסם את זה בכל דרך! ובפרט שרבינו עצמו "צווה לעשות כרוז" ואמר ש"איש בל יעדר".
לעבדך באמת כתב:אולי זאת הסיבה שרק בברסלב הגישה היא, "טעית? עברת עבירה? לא נורא, גם ככה ה' אוהב אותך"...
זה באמת נכון, אבל מה עם תשובה???
יהודה חסיד כתב:(אמרתי שלא אתווכח, אז אני לא מתווכח, רק אתה מתווכח)
1. לידעתי ולזכרוני, (אולי אני טועה) הכרוז לא צודק, כי הוא אמר לעשות כרוז שלא המקושר אלי (בערך לשון זה) ולא כל המאמין בד' יתברך.
2. ח"ו עפרא לפומיה ממי שאומר כאלו מילים, כאילו שכל גדולי החסידות לא אכפת להם מהעמך שבשדה, והם רק רוצים שלא יבואו אליהם. ח"ו. כמובן לכל מבין שה"לא לבוא אליהם" (אגב האדמו"ר מויזניץ אמר על קויטל ולא על טיש) היה איום ולא הרחקה. וכמובן שהם יוציאו את כל המקושרים אליהם משאול תחתית, והענין הזה מדובר רבות בכל ספרי החסידות, איך שכל האדמור"ים מוציאים את חסידיהם מרדת שחת. ואכהמ"ל.
3. הסיבה שזה ידוע על רבי נחמן במיוחד, הוא רק בגלל כל הכרוזים והפרסומות והתעמולה. ואולי גם בגלל הפאות.......
יהודה חסיד כתב:הסיבה שבבעלזא לא היו בעד ברסלב (התבטאתי בלשון עדינה), היא מסיבה זו, שהם חושבים שהם ואין בלתם, רק הם עושים רצון השם וכל השאר טועים, ועוד לא ראו את ה"אור".
לעבדך באמת כתב:כמה אחוזים מחסידי ברסלב חושבים שהנח נחים הורסים את התדמית היפה של ברסלב?
מתלמידיו של אהרון כתב:יהודה חסיד כתב:(אמרתי שלא אתווכח, אז אני לא מתווכח, רק אתה מתווכח)
1. לידעתי ולזכרוני, (אולי אני טועה) הכרוז לא צודק, כי הוא אמר לעשות כרוז שלא המקושר אלי (בערך לשון זה) ולא כל המאמין בד' יתברך.
2. ח"ו עפרא לפומיה ממי שאומר כאלו מילים, כאילו שכל גדולי החסידות לא אכפת להם מהעמך שבשדה, והם רק רוצים שלא יבואו אליהם. ח"ו. כמובן לכל מבין שה"לא לבוא אליהם" (אגב האדמו"ר מויזניץ אמר על קויטל ולא על טיש) היה איום ולא הרחקה. וכמובן שהם יוציאו את כל המקושרים אליהם משאול תחתית, והענין הזה מדובר רבות בכל ספרי החסידות, איך שכל האדמור"ים מוציאים את חסידיהם מרדת שחת. ואכהמ"ל.
3. הסיבה שזה ידוע על רבי נחמן במיוחד, הוא רק בגלל כל הכרוזים והפרסומות והתעמולה. ואולי גם בגלל הפאות.......
אין מה להתווכח. ראה תורה ס"ה.יהודה חסיד כתב:הסיבה שבבעלזא לא היו בעד ברסלב (התבטאתי בלשון עדינה), היא מסיבה זו, שהם חושבים שהם ואין בלתם, רק הם עושים רצון השם וכל השאר טועים, ועוד לא ראו את ה"אור".
בליקוטי מוהר"ן מבוארת הסיבה האמיתית להעלמה והמחלוקת על הצדיק. ברור שמבחינת החולק יש לו את הסיבות שלו. אבל זה לא שהאחרים אינם עושים רצון ה'. הם רק לא ראו את אור הצדיק ועצותיו. זה לא אומר שהם לא בסדר.
לעבדך באמת כתב:אומרים שהבעיה שזה כפירה להגיד את השם של הרבי שלכם ועוד עושים מזה צחוק, חוץ מזה שיש עליהם המון שמועות שהם מסוממים וזה מאוד מזיק לתדמית הטובה, בדיוק כמו שהמשיחיסטים הורסים את התדמית של חב"ד.
תעשה סקר מה האסוציאציה הראשונה שעולה... ברסלב - נ נח, חב"ד - הרבי שליט"א מלך המשיח...
מתלמידיו של אהרון כתב:אני לא פתחתי את האשכול. כל התגובות שלי באו כתשובות לתגובות עוינות לברסלב או לנסיעה. ואני היחיד פה שמגן על כבוד רבינו ותלמידיו.
ולגופו של עניין: אם הרבי מבעלז היה מכריז שכל מי שיבוא אליו הוא מבטיח לו שישתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו אפילו אם רבו עוונותיו עד השמים - אני בטוח שגם חסידי בעלז היו מפרסמים את הבטחתו בכל דרך.
למעשה זה להיפך. האדמו"רים שליט"א וזצ"ל גדולי החסידות פרסמו שיהדות בסיסית היא תנאי סף להתקרב אליהם. הרבי מויז'ניץ פרסם שמי שיש לו אייפון שלא יבוא אליו לטיש. דברים דומים פרסמו גם שאר גדולי האדמורים שליט"א. ה"שומר אמונים" כתב בצוואתו שמי שלא שומר על ה"תקנות" שלא יעלה אליו לקבר.
היחיד שהבטיח עזרה רוחנית גם למי שבשאול תחתיות הוא רבינו הקדוש. למה דווקא הוא - כי זה התפקיד שלו ("בעל השדה"), כמו שמבואר בתורה ס"ה.
אז מי שאכפת לו ממצבם הרוחני של אחיו מעם ישראל ומאמין בהבטחת רבינו - טבעי שיפרסם את זה בכל דרך! ובפרט שרבינו עצמו "צווה לעשות כרוז" ואמר ש"איש בל יעדר".
יהודה חסיד כתב:הרה"ק מצאנז אמר שיעקור מן השורש, מי שחושב שרק רבו צדיק וצודק. (אולי ח"ו נעשה מדידה מי צדיק גדול יותר הוא הרה"ק מברסלב, כי הוא עוקר מן השורש, והרה"ק מברסלב יקרבם. זה סתם בבדיחותא).
הרה"ק האהבת ישראל מויזניץ אמר שלכל צדיק מראים בשמים שרק דרכו אמת וצדיק חכם יודע שגם לחבירו הראו ככה.
ידוע הבני יששכר בשם הרה"ק מלובלין, על המחול לצדיקים שכל אחד עומד בצד אחר אבל בכל זאת באותה קירבה. (ואם זה שעומד צד דרום יחליט לעשות כמו צד צפון ויסתכל לכיוון דרום, אז הוא מראה גבו להקב"ה כביכול - ובתירגום, אם בעלזאי יחליט לנסוע לאומן, הוא לא התקרב ל"אור" אלא החזיר פניו ממנו) ודו"ק
יוסי כהן כתב:אבל השאלה שלי היא מה בוער לבן אדם לשכנע את כולם להגיע איתו לאומן ? מה זה נותן לו ?
יהודה חסיד כתב:1. אני לא חסיד בעלזא. אין לך מה להתנצל.
2. אתה טומן ראשך בחול, כי רוב רובם של חסידי ברסלב, ואני מכיר מאות כאלו (נורמלים לא ננ"ח) כן סבורים מה שאתה חושב שאני עושה שחיתות.
3. למשל כרוז כזה "כל מי שמאמין בד' יתברך שיבוא לראש השנה אלי" זה לא בדיוק המילים הנ"ל, שאתה קורה להם מושחת????????? (וכבר כתבתי שזכור לי שלא זה לשון רבי נחמן)
יהודה חסיד כתב:תודה שהבאת את זה, מצאתי שם
לשון קדשו של הרה"ק הוא:
"והזהיר לעשות כרוז, שכל מי שסר אל משמעתו ומקורב אליו - יהיה על ראש השנה אצלו, לא יחסר איש!"
ולא "כל מי שמאמין בד'" והחילוק זועק עד לשמים.
אך את האמת הם לא מפרסמים
יוסי כהן כתב:מפורום אוצר החכמה - https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 91#p379635
הקלטה ושכתוב מדברי הצדיק ר' לוי יצחק בנדר מנהיג חסידי ברסלב שכך היה ברור בכל הדורות בברסלב וכך קיבל מרבו הראב"ן שמארץ ישראל אין חיוב לנסוע לאומאן.
https://drive.google.com/file/d/0Bz0CE7 ... FqWFE/view
מתלמידיו של אהרון כתב:יהודה חסיד כתב:2. אתה טומן ראשך בחול, כי רוב רובם של חסידי ברסלב, ואני מכיר מאות כאלו (נורמלים לא ננ"ח) כן סבורים מה שאתה חושב שאני עושה שחיתות.
הדבר הראשון שנדהמתי לשמוע מאותם צדיקים שבגללם התקרבתי לברסלב - זה איך שהם מאמינים בכל אותם צדיקים ומקובלים, שהיינו רגילים לזלזל בהם. החל מהרבי מליובאוויטש, דרך רבי מרדכי אליהו, עד בבא אלעזר, זכר צדיקים לברכה, ויבדלו לחיים הרבי מאמשינוב שליט"א
מתלמידיו של אהרון כתב:יהודה חסיד כתב:מתלמידיו של אהרון כתב:הריבוי העצום וההולך וגובר של המתקרבים לרבינו והעולים לציונו הקדוש - לא נובע משכנוע של אף אחד.
אלו עוד ועוד יהודים שמצאו את מה שאוותה נפשם בספרי רבינו ובעצותיו, ואפילו רחוקים ביותר מוצאים את הדרך לשוב לה' על ידו. הסיבה לכך שזה דווקא רבינו מופיעה בליקוטי מוהר"ן תורה ס"ה.
לעומת זה החסידויות האחרות לא מעניינות את אף אחד שלא נולד בתוכן, ומה שנאמר בתורה ס"ה לא נאמר עליהן.
זה לא קשור לתעמולה או קמפיין של מישהו, לשכנוע וכדומה, זה פשוט קורה כי זה רצון ה'.
נ.ב. אני אישית מגיע מהעולם הכי ליטאי, חונכתי נגד ברסלב ונגד החסידות, למדתי בישיבות ליטאיות, ואף אחד בעולם לא שכנע אותי לטעום את ברסלב, אף אחד לא שכנע אותי לנסוע לאומן, ואף אחד לא הרויח כסף לא מההתקרבות שלי ולא מהנסיעות שלי. כמו כל המתקרבים - אלה היו אך ורק הספרים, העצות והתורות.
במחילה מכבודך, ואין כוונתי לפגוע ח"ו, אך הריבוי העצום נובע אך ורק ושוב אך ורק משכנוע אם במישרים ואם בעקיפין (או מהכיף של הטיול.....).
למעשה אין מה "לראות" שם, ולא שאין שם התעוררות רבתי, אך בפועל אין שום מנהיג או עומד בראש.
החסידות היחידה שעושה פרסומות גדולים ותעמולה על הנסיעה, ומצליחה לשכנע חסידים אחרים, שכאילו התורה ניתנה לברסלב בלבד, וכל מי שלא נוסע פשוט מפסיד את כל העוה"ב שלו. זה טעות, וזה כוונתי להוציא.
"כל מי שיש לו קשר איתי" זה בערך לשון רבי נחמן, כל מי שיש לו קשר איתו, והמשפיע שלו סבור כך, צריך וחייב לנסוע.
מי שהמשפיע שלו לא סובר כך, אף אם יש לו קשר איתו, וכ"ש וק"ו מי שאין לו קשר של רבי נחמן. אסור לו ליסוע, הוא לא גורם בזה נחת רוח להקב"ה. ולא עושה את תיקונו בעולם.
וזה דברים פשוטים
זה ויכוח מיותר על עובדות. פשוט לא נכון. אני סיפרתי על החויה שלי, שזה אחרת, ותשאל כל מתקרב בעולם והוא גם יאמר לך איך זה קרה אצלו.
אין אפילו אחד מרבבות הנוסעים שמגיע בגלל מודעות ברחוב. גם לא משכנועים או ויכוחים.
גם שאר האמירות שלך (התורה ניתנה רק לברסלב, מי שלא נוסע אין לו עוה"ב) - הן לא נכונות. אני לא אמרתי זה, לא שמעתי כזה דיבור מרבותי, ולא ממשפיעי ברסלב, ובטח שזה לא כתוב בספרי רבינו ור' נתן.
אל תכניס לי בפה אמירות קיצוניות כדי לעורר עלי עליהום. אוקיי? אין בדרכה של ברסלב שום שלילה של זרם אחר.
מה שכן, יש בהחלט עניין לפרסם ולהפיץ את תורת רבינו בעולם. לא כדי לעשות נפשות לברסלב, אלא כדי לעזור ליהודי לשוב אל ה' כשהוא לא מסוגל - על ידי העצות של רבינו. (ואחת העצות היא כמובן - לנסוע אליו לראש השנה)
מתלמידיו של אהרון כתב:אני לא פתחתי את האשכול. כל התגובות שלי באו כתשובות לתגובות עוינות לברסלב או לנסיעה. ואני היחיד פה שמגן על כבוד רבינו ותלמידיו.
ולגופו של עניין: אם הרבי מבעלז היה מכריז שכל מי שיבוא אליו הוא מבטיח לו שישתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו אפילו אם רבו עוונותיו עד השמים - אני בטוח שגם חסידי בעלז היו מפרסמים את הבטחתו בכל דרך.
למעשה זה להיפך. האדמו"רים שליט"א וזצ"ל גדולי החסידות פרסמו שיהדות בסיסית היא תנאי סף להתקרב אליהם. הרבי מויז'ניץ פרסם שמי שיש לו אייפון שלא יבוא אליו לטיש. דברים דומים פרסמו גם שאר גדולי האדמורים שליט"א. ה"שומר אמונים" כתב בצוואתו שמי שלא שומר על ה"תקנות" שלא יעלה אליו לקבר.
היחיד שהבטיח עזרה רוחנית גם למי שבשאול תחתיות הוא רבינו הקדוש. למה דווקא הוא - כי זה התפקיד שלו ("בעל השדה"), כמו שמבואר בתורה ס"ה.
אז מי שאכפת לו ממצבם הרוחני של אחיו מעם ישראל ומאמין בהבטחת רבינו - טבעי שיפרסם את זה בכל דרך! ובפרט שרבינו עצמו "צווה לעשות כרוז" ואמר ש"איש בל יעדר".
יהודה חסיד כתב:לא רציתי לומר, אבל ההוא אמר את זה על ג': ברסלב חב"ד וסלונים
אגב, ההוא הסביר באריכות שזה לא לגריעותא בשבילהם, כי הם לשיטתם סוברים ככה וכך צריך להיות אצלם. (הוא הרי לא יכול לומר שהם לא טובים בזה, כי א"כ הוא לא שונה מהם שאומר על אחרים שהם לא טובים).
גאליציינער כתב:יהודה חסיד כתב:לא רציתי לומר, אבל ההוא אמר את זה על ג': ברסלב חב"ד וסלונים
אגב, ההוא הסביר באריכות שזה לא לגריעותא בשבילהם, כי הם לשיטתם סוברים ככה וכך צריך להיות אצלם. (הוא הרי לא יכול לומר שהם לא טובים בזה, כי א"כ הוא לא שונה מהם שאומר על אחרים שהם לא טובים).
נראה לי שכדאי שתכתוב את שמו, כי המתלמידיו משתמש עם שמו להיפך....
יהודה חסיד כתב:בקיצור, בדיבוריך אתה פשוט מצדיק אותי, שברסלב משוכנעים שהם ורק הם טובים וכל השאר "לא אומר שהם לא בסדר". והסיבה שהם חולקים היא לפי הליקוטי מוהר"ן, רק ה'שר שלום' והמהר"א מבעלזא וכל השאר "טעו" ו"חשבו" שהם חולקים בגלל סיבות אחרות. עפרא לפומיהו.
מתלמידיו של אהרון כתב:יהודה חסיד כתב:ה'שר שלום' והמהר"א מבעלזא וכל השאר "טעו" ו"חשבו" שהם חולקים בגלל סיבות אחרות. עפרא לפומיהו.
רק על על זה חייבים למחות. העפ"ל הזה היה מכוון ישירות לרבינו הקדוש ולמה שכתוב בפירוש בליקטי מוהר"ן.
וזה לשון רבינו בספר המידות (וכעין זה גם בליקוטי מוהר"ן):
כְּשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא רוֹאֶה אֵיזֶה צַדִּיק, שֶׁיֵּשׁ כּחַ בְּיָדוֹ לְקָרֵב בְּנֵי אָדָם לַעֲבוֹדָתוֹ, אֲזַי מַעֲמִיד עָלָיו שוֹנְאִים, כְּדֵי שֶׁיּוּכַל לְקָרֵב בְּנֵי אָדָם, כִּי הַצַּדִּיק שֶׁאֵין לוֹ שוֹנְאִים,. אֵין יָכוֹל לְקָרֵב, כְּמוֹ בְּעֵת בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ יֵשְׁבוּ בְּשַׁלְוָה, וְאָז אֵין מְקַבְּלִים גֵּרִים.
[/b]
מתלמידיו של אהרון כתב:ברור שמבחינת החולק יש לו את הסיבות שלו. אבל זה לא שהאחרים אינם עושים רצון ה'. הם רק לא ראו את אור הצדיק ועצותיו. זה לא אומר שהם לא בסדר.
מתלמידיו של אהרון כתב:אבל לגבי החבר'ה מפה שיך הדיבור הזה מספר המדות:
הַנּוֹאֲפִים לרב הֵם מִתְנַגְּדִים עַל הַצַּדִּיק.
ובספר תהילים נרמז:
שָׁלַח יָדָיו בִּשְׁלֹמָיו חִלֵּל בְּרִיתוֹ.
לעבדך באמת כתב:נו רבותי, חודש אלול עכשיו, קצת עבודת המידות, מה זה משנה? כל אחד יתפלל היכן שליבו חפץ ובלבד שיכוון ליבו, כל ההתנצחות הזאת, לטעמי, נותנת טעם לפגם בכל הנושא, לא?
לעבדך באמת כתב:אבל אז מתרחשת תגובת שרשרת שלא נגמרת, נו, חלאס...
מתלמידיו של אהרון כתב:קצת קשה לי להשאיר פה דברי ארס ושטנה בלי תגובה ומחאה.
לעבדך באמת כתב:איזה סרטון מדהים, השדה תעופה נהיה לגמרי מודרני, אני זוכר אותו, קטן חשוך ודהוי...
טוווווב, הייתי שם פעם אחרונה לפני 20 שנה, הייתי 4 ימים באוקראינה, (גם באומן גם באומן, עשיתי השתטחות, הלכנו לגן סופיה...)
והכי מצחיק, (חסידי ברסלב ומי שמתמצא בפוליטיקה חסידית ישנה יבין), ישר מאומן נסענו לשפולי![]()
![]()
לעבדך באמת כתב:סוף סוף קליפ על רמה.
מתלמידיו, תתקן אותי אם אני טועה, אבל החברה שרואים אותם בקליפהקודם, לא מתפללים בקלויז, אם הם מתפללים בכלל...
אני מסתכל על הקגטע הזה בישה די חיובית, קראתי פעם את הספר האור הגנוב של איזו ליבוביץ, ושם רואים בדיוק איך בחור חילוני חוזר מאומן עם נשמה אחרת
מתכנת web כתב:בדרופבוקס
https://www.dropbox.com/s/11dykmnz19xee ... C.mp4?dl=0
מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:איזה נפלא!
מעל ל60 תגובות בפחות מ48 שעות!
ועל דבר הנסיעה:
שמעתי מיהודי חכם שכשקרא בספרי תורת ברסלב, (קצת בספרי רבינו ז"ל, אך בעיקר בספרי תלמידו ותלמידיו)
בראש השנה הראשון שאחרי הרגיש מאוד 'דפוק' שאינו נוסע לאומן לר"ה.
אחרי ההפלגות הגדולות שנאמרו על עניין זה.
בשנה שאחרי זכה ולמד גם את הספר "שבחו של צדיק",
בו מובא כי כל הצדיקים הידועים (המפורסמים של...) היו חסידי ברסלב 'שרופים'
אז נחה דעתו, כי אם האדמו"רים מרחמסטריווקא, סקווירא, טשערנאביל, סלונים וקרלין ועוד ועוד לדורותיהם
היו כולם חסידים אדוקים של רבינו, ואף הם למרות הכל לא נסעו לאומן לר"ה
כנראה גם הוא יכול להישאר חסיד של רבינו בלא העניין הנ"ל.
![]()
![]()
בפרט בצירוף העניינים של ארץ ישראל, בחינת השתטחות על ידי שפתותיו דובבות, בחינת פנים ואח' של ציון רבינו שבארץ ישראל
אני מאחל לכולכם כתיבה וחתימה טובה ושנה טובה ומתוקה.
מתלמידיו של אהרון כתב:אנחנו מנסים לעבור נושא אוקיי?
לך לבחדרי, תתלוצץ שמה על חשבון רבינו ותלמידיו, בסדר?
מתלמידיו של אהרון כתב:אנחנו מנסים לעבור נושא אוקיי?
לך לבחדרי, תתלוצץ שמה על חשבון רבינו ותלמידיו, בסדר?
מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:מתלמידיו של אהרון כתב:אנחנו מנסים לעבור נושא אוקיי?
לך לבחדרי, תתלוצץ שמה על חשבון רבינו ותלמידיו, בסדר?
בחדרי חסום לי...![]()
![]()
ולא כל פעם שמישהו מזלזל במי שמזלזל בכל האחרים (ראה ב[כמעט]כל תגובותיך באשכול זה)
הרי זה התלוצצות מ"רבינו ותלמידיו", [גם אם כי יתכן שאין זה מן הפשיטות והתמימות...![]()
]
וכבר הערתי לך על זה כאן: http://www.forum.ladaat.info/viewtopic.php?f=1&t=12695&p=386262#p386262
למד מטעויותיך,
ושנה את דרכיך
כוח"ט, ונסיעה טובה.
יהודה חסיד כתב:מתלמידיו של אהרון כתב:אנחנו מנסים לעבור נושא אוקיי?
לך לבחדרי, תתלוצץ שמה על חשבון רבינו ותלמידיו, בסדר?
רטצה לעבור נושא, מבין אותך מאד, ומשתדל לכבד את בקשתך.
אך אל תכעס על מי שאמר את האמת לאמיתו
הוא רק אמר את זה מדי בציניות ואולי קצת בזלזול, אבל עצם הדברים הם אמיתיים לחלוטין.
גאליציינער כתב:מה ? אתה לא מאמין לשבחו של צדיק ??
רק ככה אפשר להגיד שב"ה ברסלב התפשטה בכל העולם וכפי שכתבת, ואם אתה לא מאמין להם איך אתה יכול להמשיך עם התזה הזאת
גאליציינער כתב:מתי אתה נוסע לאומאן ?
אתה לא צריך להתכונן שמה קצת עם טיהור הנפש והגברת מידת השמחה אצלך ??
ב"ה אני לא הייתי מעודי באומן..
אני מקוה בקרוב להיות באוקראינה ואי"ה להיות על ציון הסבה"ק משפולי זי"ע..
מתלמידיו של אהרון כתב:גאליציינער כתב:מה ? אתה לא מאמין לשבחו של צדיק ??
רק ככה אפשר להגיד שב"ה ברסלב התפשטה בכל העולם וכפי שכתבת, ואם אתה לא מאמין להם איך אתה יכול להמשיך עם התזה הזאת
מי אמר שאני לא מאמין לשבחו של צדיק? פשוט לא כתוב שאותם צדיקים היו ברסלברס, רק שלא התנגדו לברסלב וידעו מגדולת רבינו.גאליציינער כתב:מתי אתה נוסע לאומאן ?
אתה לא צריך להתכונן שמה קצת עם טיהור הנפש והגברת מידת השמחה אצלך ??
ב"ה אני לא הייתי מעודי באומן..
אני מקוה בקרוב להיות באוקראינה ואי"ה להיות על ציון הסבה"ק משפולי זי"ע..
רחמנות עליך, נראה שכל יהודי נוסף שהתקרב לרבינו נתקע לך כמו עוד עצם בגרון.
אתה מנסה להתחכם ולהוציא את זה בציניות וסארקזם, הרי אם אם תכתוב בפירוש מה שאתה חושב זה יפעל נגדך - אך ברור ושקוף שחיצי לשונך מכוונים לרבינו בעצמו.
נניח שתנצח בקרב השנינות, יופי ממש גאון. זה לא משנה את העובדה שאתה כותב ישירות נגד רבינו ותלמידיו, ושנאת העמי ארצות שלך המפעפעת לא ניתנת להסתרה. גאון, שנון, מבריק - ואפיקורס. (כמו שכתוב בפרק חלק, וראה שם גם במה נידון המלעיג על דברי חכמים)
זה בסדר, אתה לא הראשון. ב"ה ברסלב שרדה את כל קודמיך, ממש כמו הציבור החרדי ששרד את התקשורת החילונית ולמרות כל מאמציה - עולם התשובה פורח.
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, ולא משנה כמה שנון תענה לי עכשיו - האש של הרבה' תוקד על ביאת המשיח.
ואתה תשאר בלי רפואה למכתך, כמו כל מבזה ת"ח. וכמו שאמרת בעצמך "ב"ה לא הייתי באומן"... זה בדיוק כוונת חז"ל במילים אין רפואה וכו', שמאחר שמלעיג על דברי החכם - ודאי לא יוכל לקבל עצותיו ורפואותיו - שאחת מהן היא לנסוע אליו. כמובן שבכוונה גם כפשוטו - וכדאי שתזכור את זה כשהיסורים והצרות יגיעו.
מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:אני בשונה מגאליצייאנער משתוקק בכל מאודי להיות על ציונו הק' באומן. (מתישהו במשך מעגל השנה)
אך בראש השנה נהגו חסידים וכן מובא בשיחות הר"ן ליסוע כל אחד לרבו.
ומה שזילזלתי, זה באנשים שחושבים שמי שלא נוסע לאומן לר"ה בודאי תיגזר עליו שנה שחורה משחור.
וחזקה שלא עמדו רגלי אבותיו על הר סיני, והוא מזלזל בדברי הצדיק שציוה לעשות כרוז וכו'
ומי שטוען שהיו חסידי ברסלב שאחזו שאין ליסע מארץ ישראל לאומן עפר ימלא את פיו במהרה.
כל זאת כשעמנו חיים חסידים ואנשי מעשה אשר דעתם היא כזו. כהרי"ם שכטער והרי"ם מורגנשטרן ועוד.
אני לא חושב שמי שמזלזל באנשים אלו המתכחשים למציאות וכל מי שלא חושב כמותם הוא מזלזל ברבינו ז"ל
אלא ההיפך הוא הנכון,
מי שכל מה שהוא חושב חייב להיות גם דעת רבו הוא הוא זה המזלזל ברבותיו.
ואין חכמה בלהכניס מלים בדברי זולתו כדי להתקיפו
יהודה חסיד כתב:מתלמידיו של אהרון כתב:גאליציינער כתב:מה ? אתה לא מאמין לשבחו של צדיק ??
רק ככה אפשר להגיד שב"ה ברסלב התפשטה בכל העולם וכפי שכתבת, ואם אתה לא מאמין להם איך אתה יכול להמשיך עם התזה הזאת
מי אמר שאני לא מאמין לשבחו של צדיק? פשוט לא כתוב שאותם צדיקים היו ברסלברס, רק שלא התנגדו לברסלב וידעו מגדולת רבינו.גאליציינער כתב:מתי אתה נוסע לאומאן ?
אתה לא צריך להתכונן שמה קצת עם טיהור הנפש והגברת מידת השמחה אצלך ??
ב"ה אני לא הייתי מעודי באומן..
אני מקוה בקרוב להיות באוקראינה ואי"ה להיות על ציון הסבה"ק משפולי זי"ע..
רחמנות עליך, נראה שכל יהודי נוסף שהתקרב לרבינו נתקע לך כמו עוד עצם בגרון.
אתה מנסה להתחכם ולהוציא את זה בציניות וסארקזם, הרי אם אם תכתוב בפירוש מה שאתה חושב זה יפעל נגדך - אך ברור ושקוף שחיצי לשונך מכוונים לרבינו בעצמו.
נניח שתנצח בקרב השנינות, יופי ממש גאון. זה לא משנה את העובדה שאתה כותב ישירות נגד רבינו ותלמידיו, ושנאת העמי ארצות שלך המפעפעת לא ניתנת להסתרה. גאון, שנון, מבריק - ואפיקורס. (כמו שכתוב בפרק חלק, וראה שם גם במה נידון המלעיג על דברי חכמים)
זה בסדר, אתה לא הראשון. ב"ה ברסלב שרדה את כל קודמיך, ממש כמו הציבור החרדי ששרד את התקשורת החילונית ולמרות כל מאמציה - עולם התשובה פורח.
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, ולא משנה כמה שנון תענה לי עכשיו - האש של הרבה' תוקד על ביאת המשיח.
ואתה תשאר בלי רפואה למכתך, כמו כל מבזה ת"ח. וכמו שאמרת בעצמך "ב"ה לא הייתי באומן"... זה בדיוק כוונת חז"ל במילים אין רפואה וכו', שמאחר שמלעיג על דברי החכם - ודאי לא יוכל לקבל עצותיו ורפואותיו - שאחת מהן היא לנסוע אליו. כמובן שבכוונה גם כפשוטו - וכדאי שתזכור את זה כשהיסורים והצרות יגיעו.
מקוה שהמנהל/המנהלים ישימו לב לסגנון הבוטה.
אך בינתיים אני מקוה מאד, שזה לא יעלה לך בבריאות. כי אתה מושרש, באני ואפסי עוד, ב"רק ברסלב" הם יהודים. ואינך שם לב אפי' למילים שלך, שמי שרוצה רק לחשוב באפס מה, שרבינו הוא לא אור האורות תכלית כל הדורות וכל הלשונות האלו. הרי הוא אפקירוס גמור וכו' וכו'.
וזה לא רק בהודעה האחרונה אלא לאורך כל האשכול.
ואני חוזר שוב על אפך ועל חמתך![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!!!
ברסלב צדיקים, אין חולק! רבינו נחמן היה צדיק וקדוש! אין חולק.
אך באותה מידה ישנם גם עוד הרבה צדיקים קדושים, לא פחות ממנו! (עכ"פ לנו אין כלי מדידה) שהם יכולים לחלוק עליו בלי מצמוץ. הם לא "נעבעך", ולא רחמנות, ולא "לא זכו לראות האור", ח"ו וח"ו.
לעבדך באמת כתב:סליחה, אתה ילד? אתה לא מבין שככל שתתווכח הם ימשיכו, די כבר, תהיה כבר מתלמידיו של אהרן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות
אחח... אתה חזק... איך אתה לא מוותר, אבל כל האווירה לא בדיוק משמשת להכנה לנסיעה לציון הרבי שלך בלשון המעטה...
מרן ראש הממשלה שליט''א כתב:אם כבר זכית להבין את כל מה שכתבת שהבנת, ואני מעריך אותך מאוד על כך.
אנא עשה צעד נוסף והבן כי בהחלט יש אפשרות שצדיקים מסויימים חולקים בדעתם על צדיקים אחרים
ועד היום החסידים ההולכים בדרכם אינם מעריכים את הצדיק שסבו של רבו חלק על דרכו לפני 200 שנה
יודגש: איני מבין את העניין לשמר מחלוקת מדורות עברו, וב"ה איני נמנה על קהילות שלא אחזו מברסלב
אך בהחלט קיים דבר כזה שחסידים של חצרות שהיו נגד הרה"ק ר' נחמן אוחזים בדעתם עד היום הזה נגד רבינו ז"ל
וזה שחלפו 200 שנה לא אמור לשנות את ההיסטריה ולשכתבה מחדש (כפי שניסה לעשות "שבחו של צדיק")
[וגם אני בתגובתי שהכעיסה אותך העליתי את הרעיון העולה מ'שבחו של צדיק' ואיך "מתוך שבחו אתה בא וכו' "]
אשר על כן צעד את הצעד הזה והבן שגם מי שאוחז בדעת רבותיו הותיקים נגד רבך
(אם כי אינני יודע עד כמה מידת חסידותך אל הצדיק עצמו או אל מורשתו ואני מכיר כאלה אשר הם בבחי' מתעבר על ריב לא לו וד"ל)
וכפי שהנך מבין שעד היום הזה אתה יכול לקרוא על קליפת הזקן משפולי
שלא היה ילוד אישה כלל וכלל וכדו'
זה שאין חצר שפאלי בדורנו ואין כיום חסידים שימחו על כבוד רבם לא הופך אותך לפחות אפיקורוס מגאליצייאנער.
ניסיתי להסביר וייתכן מאוד שלא הצלחתי.
אך בבי"ד של למעלה לא ישאלו אותי למה לא הצלחת להאיר את עיניו של מי שמתיימר להיות מתלמידיו של אהרון ורבינו
אך "אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות וכו' " הוא אך ורק בתנאי שדעות הזולת הם כדעותיך...
אלא רק ישאלוני למה לא ניסיתי, אז ניסיתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: המוזיקאי, חיימקה, מקצועי, מרן ראש הממשלה שליט''א, פעמון זהב ורימון, שים שלום ו־121 אורחים