זלמן1 כתב:אברהם משה, מה אתה אומר על רעיון להפוך את המתנגדים לחסידים, ואז לחסידים יהיה רוב.
אברהם משה כתב:החסידויות בעלזא וויזניץ חושבים שהם יכולים לעקוף את גור , כמה שהם עושים שטויות , מסכנים , בטח מכאב לב על ההפסד של אגודה.
אני פה כתב:בינתיים אגודה עולה ל26 אלף ודגל ל41 וחצי אלף לא יאומן. דייטש הביא לראשות 42 אלף. ועץ ל9 אלף קול.
כוכב כתב:אני פה כתב:בינתיים אגודה עולה ל26 אלף ודגל ל41 וחצי אלף לא יאומן. דייטש הביא לראשות 42 אלף. ועץ ל9 אלף קול.
מאיזה אתר העידכונים השוטפים הללו ?
יש אתר ממשלתי שמעדכן און לין ?
אני פה כתב:היחס בין דגל לאגודה בירושלים הוא 61.5 38.5.
אני פה כתב:ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחות סגורות אמר היום סגן השר ליצמן כי תמיכה במועמדותו של עופר ברקוביץ לא עולה אפילו כאופציה. לדבריו, יש ניסיון להכפיש את שמו כמי שעשוי להתיר מועמד חילוני.
מנגד, בפלג הירושלמי לא שוללים אפשרות של תמיכה בברקוביץ' ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם יעשו את השיקול של מי יותר טוב לחרדים ולסיעתם.
בימים הקרובים צפויים המועמדים לפתוח במו"מ עם הקבוצות - שתמכו בזאב אלקין וביוסי דייטש - בכדי לכבוש את לבם ובכך לכבוש את ראשות העיר.
ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום נועדו בכנסת סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, יחד עם יו"ר 'אגודת ישראל' בירושלים, יוסי דייטש, כדי לגבש דרישות לקראת המו"מ עם משה ליאון - אותה ינהל דייטש.
בפלג הירושלמי אומרים הערב כי השיקולים יעלו בפני רבני התנועה שיקבלו הכרעה בקרוב.
נציין עוד כי הקרב בין עופר ברקוביץ לבין משה ליאון צמוד במיוחד כאשר נרשם הפרש של כאלף קולות בלבד. הפער עשוי להצטמצם לאור ירידתו של אלקין מהמירוץ.
באם יקבל ליאון את תמיכת 28,000 הקולות של 'אגודת ישראל', הרי שמקומו מבוטח כראש עיריית ירושלים.
מנחם כתב:כל הניתוח הזאת לכאורה בטעות. כי אם כל תומכי אלקין יעברו לברקוביץ, זה אומר כ50000 קול נוספים, לא יעזור לו 26 אלף קול של אגו"י.
אמנם כיון שגם בתומכי אלקין וגם בתומכי דייטש ישנם שיתמכו גם בברקוביץ וגם בליאון, הקרב לכאורה צמוד גם אם אגו"י הרשמית תתמוך בליאון.
אני פה כתב:עץ איבדה בבני ברק את המקום השלישי לטובת וידר ממח"ל.
הפעם הם החליקו על בננות.
אני פה כתב:אם ג' תומכים בו זה כבר 100 אלף קול. אם אחוז ההצבעה יהיה כה גבוה כמו היום ע"י משא אנטי חרדי. והחילונים יביא 140 אלף קול. אז הוא צריך לפחות 25 אלף מהם שיעברו אליו. זה לא כ"כ מופרך. קינג והרבנים של הדתלים בטח יתמכו בליאון כך שיותר מסתבר שליאון יעלה.
אני פה כתב:ראיתי את רשימת הקלפיות ברוב האזורים החרדים היה בין 60-70 אחוז. ולפעמים הרבה פחות. ברמת שלמה 80.
יש 4 קלפיות של נכים ו11 חיילים. חסרים כעת 12 קלפיות שלא נספרו.
מנחם כתב:מסכים. אבל:
לליאון
80 אלף חרדיים ש"ס + דגל,
28 אלף חרדיים אגו"י,
30 אלף מתומכי אלקין
סה"כ 140 אלף
לברקוביץ
70 אלף חילוניים
20 אלף תומכין אלקין
10 תומכי דייטש לא חרדיים
סה"כ100 אלף
אלא א"כ רוב תומכי אלקין יתמכו בו, ורוב תומכי דייטש לא חרדים. הקרב צמוד.
אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
יוסי כהן כתב:אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
כל החישובים של 'אילו' שייכים ללפני הבחירות.
לאחר הבחירות שאגודת ישראל היא 26116 לעומת 41540 של דגל התורה ו9077 לעץ.
כך שהחסידים בירושלים הם חצי מהליטאים !
צריכים הסבר להיכן נעלמו כל אלו שהצביעו בתשמ"ט לאגודת ישראל, במיוחד שבעלז הפעם היו עם אגודת ישראל.
ההסבר הפשוט הוא שקהילות החסידים הסתגרו מאוד ולא קיבלו אף אחד מבחוץ ובנוסף היתה בהם נשירה שקטה סמויה לכיוון הליטאי.
אני פה כתב:יוסי כהן כתב:אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
כל החישובים של 'אילו' שייכים ללפני הבחירות.
לאחר הבחירות שאגודת ישראל היא 26116 לעומת 41540 של דגל התורה ו9077 לעץ.
כך שהחסידים בירושלים הם חצי מהליטאים !
צריכים הסבר להיכן נעלמו כל אלו שהצביעו בתשמ"ט לאגודת ישראל, במיוחד שבעלז הפעם היו עם אגודת ישראל.
ההסבר הפשוט הוא שקהילות החסידים הסתגרו מאוד ולא קיבלו אף אחד מבחוץ ובנוסף היתה בהם נשירה שקטה סמויה לכיוון הליטאי.
לקנאים יש 13 אלף משפחות בירושלים שהם 30 אלף קול. ואם תחבר 90 אחוז מהם שהם חסידים אז יש בירושלים 55 אלף חסידים וו50 אלף ליטאים. ברוך ה' החסידים לא עוזבים את ירושלים. לא הכל זה בחירות הטמאות. וזה חוץ מכמה אלפי חסידים אדישים שלא הצביעו.
1010 כתב:מנחם כתב:מסכים. אבל:
לליאון
80 אלף חרדיים ש"ס + דגל,
28 אלף חרדיים אגו"י,
30 אלף מתומכי אלקין
סה"כ 140 אלף
לברקוביץ
70 אלף חילוניים
20 אלף תומכין אלקין
10 תומכי דייטש לא חרדיים
סה"כ100 אלף
אלא א"כ רוב תומכי אלקין יתמכו בו, ורוב תומכי דייטש לא חרדים. הקרב צמוד.
הסך הכל יוצא כאן 240 אלף קול, לא זכור לי שהצביעו כ"כ הרבה בבחירות.
שמא תאמר כתב:אני פה כתב:יוסי כהן כתב:אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
כל החישובים של 'אילו' שייכים ללפני הבחירות.
לאחר הבחירות שאגודת ישראל היא 26116 לעומת 41540 של דגל התורה ו9077 לעץ.
כך שהחסידים בירושלים הם חצי מהליטאים !
צריכים הסבר להיכן נעלמו כל אלו שהצביעו בתשמ"ט לאגודת ישראל, במיוחד שבעלז הפעם היו עם אגודת ישראל.
ההסבר הפשוט הוא שקהילות החסידים הסתגרו מאוד ולא קיבלו אף אחד מבחוץ ובנוסף היתה בהם נשירה שקטה סמויה לכיוון הליטאי.
לקנאים יש 13 אלף משפחות בירושלים שהם 30 אלף קול. ואם תחבר 90 אחוז מהם שהם חסידים אז יש בירושלים 55 אלף חסידים וו50 אלף ליטאים. ברוך ה' החסידים לא עוזבים את ירושלים. לא הכל זה בחירות הטמאות. וזה חוץ מכמה אלפי חסידים אדישים שלא הצביעו.
מאין לך המספרים?
הבחירות האחרונות לימדו אותנו לא להאמין להצהרות פומפוזיות שאינן מגובות במספרים. שלושים שנה טענו באגודה שהם הרוב...
בפרט שבמצב הנוכחי השקר בא לעזרת בן זוגו הפחתא...
אני פה כתב:הקנאים מפרסמים ש60 אלף חרדים מכל החוגים לא הצביעו. זה נראה מוגזם, אבל עברתי על רוב השכונת במספר עצום של קלפיות זה מגרד את ה60 אחוז הצבעה חוץ מרמת שלמה ועוד.
אברהם משה כתב:יוסי כהן כתב:אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
כל החישובים של 'אילו' שייכים ללפני הבחירות.
לאחר הבחירות שאגודת ישראל היא 26116 לעומת 41540 של דגל התורה ו9077 לעץ.
כך שהחסידים בירושלים הם חצי מהליטאים !
צריכים הסבר להיכן נעלמו כל אלו שהצביעו בתשמ"ט לאגודת ישראל, במיוחד שבעלז הפעם היו עם אגודת ישראל.
ההסבר הפשוט הוא שקהילות החסידים הסתגרו מאוד ולא קיבלו אף אחד מבחוץ ובנוסף היתה בהם נשירה שקטה סמויה לכיוון הליטאי.
נשירה שקטה לצד הליטאי ? אתה מוכן לתת לי רשימה של 10 אנשים מגור שנהפכו לליטאים ב 10 שנים האחרונות ? או חסידי בעלזא שנהפכו לליטאים ? אני דווקא מכיר ליטאים שנהפכו לברסלב , במקום לחשוב ישר , שבירושלים יש ציבור ליטאי חוצניקי גדול שלא קיים בשאר הארץ , וכן החסידים לא קונים דירות בשכונות המעורבות , וזה הסיבה ליתרון , אתה מניח הנחות ללא ביסוס .
כל בעלזא בי-ם פחות מ5 אלף. כ 1800 בתי אב באלפון שלהם שזה כ 4300 קולות.אני פה כתב:1010 כתב:אני פה כתב:הקנאים מפרסמים ש60 אלף חרדים מכל החוגים לא הצביעו. זה נראה מוגזם, אבל עברתי על רוב השכונת במספר עצום של קלפיות זה מגרד את ה60 אחוז הצבעה חוץ מרמת שלמה ועוד.
בבעלזא בירושלים עצמה יש יותר מחמש אלפים שלא הצביעו.
כי אין להם תעודת זהות.
עכ"פ החשבון של 13 אלף משפחות זה בערך 35 אלף קול.
אבל הבעיה של אגודת ישראל היה גם עם הפלגים עצמם בתוכו שכבר לא מרגישים כיום חלק מהאגודה.
5 אלף מבעלזא חוצניקים?
א יודעלע כתב:5 אלף מבעלזא מתחת לגיל החסימה...
(17)
1010 כתב:בבעלזא בירושלים עצמה יש יותר מחמש אלפים שלא הצביעו.
כי אין להם תעודת זהות.
.
גמל שלמה כתב:חברים, יש כאלה שטיפה התבלבלו...
כל ה'ניצחון' הענק הזה, הוא ס''ה עניין של תחושה ושאנחנו יותר גדולים מספרית מהחסידים. לא מעבר.
אמנם יש כאן איזושהי אכזבה, בפרט אחרי הציפייה של החסידים לראות הצלחה. אבל, יש חסיד אחד שמדוכדך מזה ולא מתאושש... יש לו טעות ושייכנס מהר לפרופורציות....
הרי לאזרח הפשוט, לחסיד או לליטאי אין הבדל אם ראש העיר או רוב הנציגים בעירייה או בכנסת הם מדגל או אגודה... על חשבון הבנק שלו זה ממש לא ישפיע...
ובדברים שקשורים ליהדות כמו גיוס, כוללים, תקציבים וכו' כולם יילחמו אותו דבר.
אז בחייאת, מה כל הדיבורים האלו 'הליטאים ישלטו עלינו', 'גור ישלטו עלינו'??? מישהו שולט עליך? אתה בכלא עם אזיקים? יאלה, לעשות הפרדה ומהר בין פוליטיקה, שזה משחק נחמד עם הצלחות וכשלונות, לחיים האמיתיים שאין להם קשר לפוליטיקה....
לכו תעשו חיים ותהנו, בלי קשר עם לנציג בעיריה קוראים אבוטבול או ליצמן...
משולש כתב:גמל שלמה כתב:חברים, יש כאלה שטיפה התבלבלו...
כל ה'ניצחון' הענק הזה, הוא ס''ה עניין של תחושה ושאנחנו יותר גדולים מספרית מהחסידים. לא מעבר.
אמנם יש כאן איזושהי אכזבה, בפרט אחרי הציפייה של החסידים לראות הצלחה. אבל, יש חסיד אחד שמדוכדך מזה ולא מתאושש... יש לו טעות ושייכנס מהר לפרופורציות....
הרי לאזרח הפשוט, לחסיד או לליטאי אין הבדל אם ראש העיר או רוב הנציגים בעירייה או בכנסת הם מדגל או אגודה... על חשבון הבנק שלו זה ממש לא ישפיע...
ובדברים שקשורים ליהדות כמו גיוס, כוללים, תקציבים וכו' כולם יילחמו אותו דבר.
אז בחייאת, מה כל הדיבורים האלו 'הליטאים ישלטו עלינו', 'גור ישלטו עלינו'??? מישהו שולט עליך? אתה בכלא עם אזיקים? יאלה, לעשות הפרדה ומהר בין פוליטיקה, שזה משחק נחמד עם הצלחות וכשלונות, לחיים האמיתיים שאין להם קשר לפוליטיקה....
לכו תעשו חיים ותהנו, בלי קשר עם לנציג בעיריה קוראים אבוטבול או ליצמן...
לפחות כשזה הפוך יש הבדל, דיברו כאן הרבה זמן על הקצאות חסרות פרופורציה לחסידויות קטנות.
אברהם משה כתב:יוסי כהן כתב:אברהם משה כתב:1)גור בקהילות להשפיע , הביאו בעיקר קולות לדייטש , הם הזניחו את הרשימה אפילו מבלי להתכוון , דיברו רק על דייטש , והרבה פחות על הרשימה , כנ"ל שאר החסידויות , יתכן שהביאו אלפי קולות מבחוץ לדייטש , ורק כמה מאות נוספים לרשימה , 2) בניגוד להערכות , פרוש לא הצליח (לא ברור כמה הוא ניסה) להביא קהילות שנוטות לקנאים , מדובר בעוד כמה אלפים , על קנאים לגמרי אין על מה לדבר , אם מחשבים גם אותם , היחס הוא לא 40/60 אלא יותר 50/50 , שורה תחתונה , בעוד בדגל השקיעו ברשימה , דווקא אגודה עם דייטש , די הזניחו אותה , לא שהיה להם סיכוי לקבל 40 אלף קול , אבל אם היו מביאים לפחות חלק ממצביעי דייטש לאגודת ישראל , ג' היתה סביב ה 30 אלף קול.
כל החישובים של 'אילו' שייכים ללפני הבחירות.
לאחר הבחירות שאגודת ישראל היא 26116 לעומת 41540 של דגל התורה ו9077 לעץ.
כך שהחסידים בירושלים הם חצי מהליטאים !
צריכים הסבר להיכן נעלמו כל אלו שהצביעו בתשמ"ט לאגודת ישראל, במיוחד שבעלז הפעם היו עם אגודת ישראל.
ההסבר הפשוט הוא שקהילות החסידים הסתגרו מאוד ולא קיבלו אף אחד מבחוץ ובנוסף היתה בהם נשירה שקטה סמויה לכיוון הליטאי.
נשירה שקטה לצד הליטאי ? אתה מוכן לתת לי רשימה של 10 אנשים מגור שנהפכו לליטאים ב 10 שנים האחרונות ? או חסידי בעלזא שנהפכו לליטאים ? אני דווקא מכיר ליטאים שנהפכו לברסלב , במקום לחשוב ישר , שבירושלים יש ציבור ליטאי חוצניקי גדול שלא קיים בשאר הארץ , וכן החסידים לא קונים דירות בשכונות המעורבות , וזה הסיבה ליתרון , אתה מניח הנחות ללא ביסוס .
גמל שלמה כתב:חברים, יש כאלה שטיפה התבלבלו...
כל ה'ניצחון' הענק הזה, הוא ס''ה עניין של תחושה ושאנחנו יותר גדולים מספרית מהחסידים. לא מעבר.
אמנם יש כאן איזושהי אכזבה, בפרט אחרי הציפייה של החסידים לראות הצלחה. אבל, יש חסיד אחד שמדוכדך מזה ולא מתאושש... יש לו טעות ושייכנס מהר לפרופורציות....
הרי לאזרח הפשוט, לחסיד או לליטאי אין הבדל אם ראש העיר או רוב הנציגים בעירייה או בכנסת הם מדגל או אגודה... על חשבון הבנק שלו זה ממש לא ישפיע...
ובדברים שקשורים ליהדות כמו גיוס, כוללים, תקציבים וכו' כולם יילחמו אותו דבר.
אז בחייאת, מה כל הדיבורים האלו 'הליטאים ישלטו עלינו', 'גור ישלטו עלינו'??? מישהו שולט עליך? אתה בכלא עם אזיקים? יאלה, לעשות הפרדה ומהר בין פוליטיקה, שזה משחק נחמד עם הצלחות וכשלונות, לחיים האמיתיים שאין להם קשר לפוליטיקה....
לכו תעשו חיים ותהנו, בלי קשר עם לנציג בעיריה קוראים אבוטבול או ליצמן...
משה 10 כתב:אברהם משה כתב:א יודעלע כתב:אברהם משה כתב:א יודעלע כתב:אברהם משה כתב:א יודעלע כתב:בתור חסיד לא גוראי
אני מעדיף שדגל ישלטו עלי מאשר שגור ישלטו עלי.
זכותך המלאה .
בדיוק לכן אתה יכול לשכוח שגור יחזרו לשלוט על החסידים.
אם קראת את כל התגובות שלי , לא היית מגיב ככה , אני לא משווק של גור , אני משווק של החסידים , אם למישהו יש הצעה לשיפור המצב , שיעלה את זה , עד עכשיו לא קיבלתי תגובה אחת כזאת , הכל היה סתם שנאה .
אתה משווק של גור, ורק של גור.
אני לא החסיד היחיד כאן בפורום שלא מזדהה עם הודעה אחת שלך.
כנראה שהדיעה של רוב החסידים שונה.
תפנים.
אני לא צריך שליטה.
בכנסת אני צריך ייצוג של הדיעה החרדית,
אני רוצה שיתחשבו גם בדעת האדמו"ר שלי.
ואני רוצה גם תקציבים.
מהעיריה אני צריך תקציבים והקצאות.
אני בטוח שאת כל זה ועוד, אני אקבל מהליטאים יותר מאשר מגור שדואגים בעיקר רק לעצמם.
(יש ערים בודדות בהן הן לקחו חסות על כמה חסידויות קטנטנות, ותו לא)
אולי תתן רעיון אחד לטובת החסידים ? אתה סתם משעמם ולא מעניין .
כרגע ליישר קו עם הליטאים ולהפסיד בכבוד זה דבר ראשון
אני פה כתב:קצת שמחה לגור הערב: בתום ספירת קולות החיילים והנכים הערב, נציג אגודת ישראל הוותיק בתל אביב, איש חסידות גור, נפתלי לוברט, נכנס לכהן כחבר מועצה.
ברוז כתב:סח לי חסיד:
איני מבין על מה שוררת הדכדוך במחננו,
הרבי חי...
יוסי דייטש ראש עיריית ירושלים...
וכמובן, שלחסידים יש רוב מוחץ...
ממתי חסידים מתייחסים למה שנראה בעיני בשר ?
אני פה כתב:
שכנים אנחנו בבניין. בקומה העליונה גר חסיד גור, איש עסקים מצליח, קובע עיתים לתורה, חסיד וירא שמיים. דירתו משתרעת על פני כל הקומה, ומהמרפסת הענקית שלו נראית כל ירושלים.
בקומה התחתונה גר יהודי ליטאי בן תורה אמיתי. כל היום ילך עם ספר תחת בית שחיו, פת במלח אוכל ומסתפק במועט.
ואנוכי הקטן צ'אלמער שורשי בקומה האמצעית. שלוש קומות כתיבת נח... הצד השווה בכולנו שאנו אנשים שמחים ומרוצים, וצהובים זה לזה. אנחנו גם בני אותו הגיל, וכך פחות או יותר גם הילדים שלנו.
והנה הגיעו ימי חגאותיהם. בימים אלו מתכנסים אני וביתי מפני חמת המציק. אני מתכוון על ימי הבחירות. אלה ברכב ואלה בסוסים, סוסים ושמחים לעשות רצון קונם. ואנחנו בשם ה' נזכיר, אין לנו חלק בבחירות הטמאות, ובשלטון הכופרים אין אנו מאמינים. אך מכורח המציאות יוצאים אנחנו מפעם לפעם לרחובה של עיר להביא טרף לפי הטף. ובחדר המדרגות אנחנו נפגשים בדר"כ לשיחות אקטואליה על המצווה שאני דש בעקביי. הבחירות הטמאות.
כבר שבוע לפני יום אידם סגרו השכנים זה את מסחרו ורעהו את גמרתו, ויצאו לתרבות רעה להשפיע ולהפריע כ"א כמצוות רבותיו. אך בעוד הליטאי יצא בכל בוקר יחד עם בנו הבחור לעבודת הבחירות, את הבחור הגוראי לא ראיתי. שניהם בחורים מצויינים הממיתים עצמם באהלה של תורה, לבטח הגוראי עובד יחד עם חבריו לישיבה. ובהגיע שבת קודש פגשתי את הבחור הגוראי והנה פניו כתמול שלשום. מה? האם אינך יוצא לעבוד לבחירות?! אני?!?! מה פתאום?!? חס וחלילה! אני בישיבה! סדרים כרגיל, זמן שינה כרגיל. תורתי אמונתי ואומנותי. אז נזכרתי באמרה הידועה של אחד מגדולי האדמו"רים שלאדמור מגור האמרי אמת ישנם אלפי חסידים שאינם מניחים תפילין ואינם צמים ביום כיפור, והמה הילדים. מתברר אם כן שיש לו עוד כמה אלפים שאינם עובדים לבחירות, והמה בחורי הישיבות.
ובהגיע יום הבחירות, פורים המשולש. ביום כזה אני מעתיק את מגורי לבית הורי עמוק בשכונת מאה שערים, לכאן לא מגיעה זוהמת הבחירות, ואיני יודע כלל מה קורה ביום זה. בשעת ליל מאוחרת חוזר אני לשכונת מגורי, ובחדר המדרגות שכיני הגוראי. היכן בינך בשעה זו? בני?! מה זאת אומרת? בישיבה! זמן שינה! בשעה עשר בדיוק כבים האורות, שקט מוחלט משתרר בבנין הישיבה, וכל הבחורים במיטות. כך ביום יום, וכך בימי בחירות, בין בניצחון ובין בכישלון, כך בפורים וגם בתשעה באב . מחר ישכימו קום לעבודת הבורא כרגיל. אני מניח שמיד הוא יתקשר אלי לשמוע מה התוצאות, אבל עכשיו?!?!
נו טוף, מכיון שאותי גם התוצאות לא מעניינות, הלכתי לישון ביודעי שסוף סוף לילה שקט לפני.
וווויהי בחצי הלילה - - -
התעוררתי לקולות מוזרים מחדר המדרגות, אין קול ענות חלושה ואין קול ענות גבורה, קול ענות אנוכי שומע. יצאתי לחדר המדרגות והנה מתגלגל ביינו הבחור הליטאי "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש!!!..." הלו?! עכשיו לא שש בבוקר, ואף לא שש בערב! שלוש בלילה!! אך הלה בעיניו לא יראה ובאוזניו לא ישמע, ורק בפיו שאוג ישאג "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש..." האם אלו שש תירוצים על שלוש קושיות של ר' חיים, או להבדיל משחק כדורגל בין מכבי מאה שערים להפועל גאולה. אך הוא מתגולל בקיאו ובעיניים מזוגגות וקול ניחר "שש!!... שלוש!!.. מהקומה הראשונה נפתחת הדלת והאב יוצא לחדר המדרגות, ומביט בבנו הלום היין, ומחייך: 'הא... איזו נחת...בן תורה אמיתי'
ואני רק חיפשתי את כתובת ישיבת גור, אולי שם אוכל להמשיך את שנת הליל...
נתן יעקובוביץ כתב:קיבלתי:שכנים אנחנו בבניין. בקומה העליונה גר חסיד גור, איש עסקים מצליח, קובע עיתים לתורה, חסיד וירא שמיים. דירתו משתרעת על פני כל הקומה, ומהמרפסת הענקית שלו נראית כל ירושלים.
בקומה התחתונה גר יהודי ליטאי בן תורה אמיתי. כל היום ילך עם ספר תחת בית שחיו, פת במלח אוכל ומסתפק במועט.
ואנוכי הקטן צ'אלמער שורשי בקומה האמצעית. שלוש קומות כתיבת נח... הצד השווה בכולנו שאנו אנשים שמחים ומרוצים, וצהובים זה לזה. אנחנו גם בני אותו הגיל, וכך פחות או יותר גם הילדים שלנו.
והנה הגיעו ימי חגאותיהם. בימים אלו מתכנסים אני וביתי מפני חמת המציק. אני מתכוון על ימי הבחירות. אלה ברכב ואלה בסוסים, סוסים ושמחים לעשות רצון קונם. ואנחנו בשם ה' נזכיר, אין לנו חלק בבחירות הטמאות, ובשלטון הכופרים אין אנו מאמינים. אך מכורח המציאות יוצאים אנחנו מפעם לפעם לרחובה של עיר להביא טרף לפי הטף. ובחדר המדרגות אנחנו נפגשים בדר"כ לשיחות אקטואליה על המצווה שאני דש בעקביי. הבחירות הטמאות.
כבר שבוע לפני יום אידם סגרו השכנים זה את מסחרו ורעהו את גמרתו, ויצאו לתרבות רעה להשפיע ולהפריע כ"א כמצוות רבותיו. אך בעוד הליטאי יצא בכל בוקר יחד עם בנו הבחור לעבודת הבחירות, את הבחור הגוראי לא ראיתי. שניהם בחורים מצויינים הממיתים עצמם באהלה של תורה, לבטח הגוראי עובד יחד עם חבריו לישיבה. ובהגיע שבת קודש פגשתי את הבחור הגוראי והנה פניו כתמול שלשום. מה? האם אינך יוצא לעבוד לבחירות?! אני?!?! מה פתאום?!? חס וחלילה! אני בישיבה! סדרים כרגיל, זמן שינה כרגיל. תורתי אמונתי ואומנותי. אז נזכרתי באמרה הידועה של אחד מגדולי האדמו"רים שלאדמור מגור האמרי אמת ישנם אלפי חסידים שאינם מניחים תפילין ואינם צמים ביום כיפור, והמה הילדים. מתברר אם כן שיש לו עוד כמה אלפים שאינם עובדים לבחירות, והמה בחורי הישיבות.
ובהגיע יום הבחירות, פורים המשולש. ביום כזה אני מעתיק את מגורי לבית הורי עמוק בשכונת מאה שערים, לכאן לא מגיעה זוהמת הבחירות, ואיני יודע כלל מה קורה ביום זה. בשעת ליל מאוחרת חוזר אני לשכונת מגורי, ובחדר המדרגות שכיני הגוראי. היכן בינך בשעה זו? בני?! מה זאת אומרת? בישיבה! זמן שינה! בשעה עשר בדיוק כבים האורות, שקט מוחלט משתרר בבנין הישיבה, וכל הבחורים במיטות. כך ביום יום, וכך בימי בחירות, בין בניצחון ובין בכישלון, כך בפורים וגם בתשעה באב . מחר ישכימו קום לעבודת הבורא כרגיל. אני מניח שמיד הוא יתקשר אלי לשמוע מה התוצאות, אבל עכשיו?!?!
נו טוף, מכיון שאותי גם התוצאות לא מעניינות, הלכתי לישון ביודעי שסוף סוף לילה שקט לפני.
וווויהי בחצי הלילה - - -
התעוררתי לקולות מוזרים מחדר המדרגות, אין קול ענות חלושה ואין קול ענות גבורה, קול ענות אנוכי שומע. יצאתי לחדר המדרגות והנה מתגלגל ביינו הבחור הליטאי "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש!!!..." הלו?! עכשיו לא שש בבוקר, ואף לא שש בערב! שלוש בלילה!! אך הלה בעיניו לא יראה ובאוזניו לא ישמע, ורק בפיו שאוג ישאג "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש..." האם אלו שש תירוצים על שלוש קושיות של ר' חיים, או להבדיל משחק כדורגל בין מכבי מאה שערים להפועל גאולה. אך הוא מתגולל בקיאו ובעיניים מזוגגות וקול ניחר "שש!!... שלוש!!.. מהקומה הראשונה נפתחת הדלת והאב יוצא לחדר המדרגות, ומביט בבנו הלום היין, ומחייך: 'הא... איזו נחת...בן תורה אמיתי'
ואני רק חיפשתי את כתובת ישיבת גור, אולי שם אוכל להמשיך את שנת הליל...
אני פה כתב:כתבת את זה בטח בדרך לכולל.
משולש כתב:גמל שלמה כתב:חברים, יש כאלה שטיפה התבלבלו...
כל ה'ניצחון' הענק הזה, הוא ס''ה עניין של תחושה ושאנחנו יותר גדולים מספרית מהחסידים. לא מעבר.
אמנם יש כאן איזושהי אכזבה, בפרט אחרי הציפייה של החסידים לראות הצלחה. אבל, יש חסיד אחד שמדוכדך מזה ולא מתאושש... יש לו טעות ושייכנס מהר לפרופורציות....
הרי לאזרח הפשוט, לחסיד או לליטאי אין הבדל אם ראש העיר או רוב הנציגים בעירייה או בכנסת הם מדגל או אגודה... על חשבון הבנק שלו זה ממש לא ישפיע...
ובדברים שקשורים ליהדות כמו גיוס, כוללים, תקציבים וכו' כולם יילחמו אותו דבר.
אז בחייאת, מה כל הדיבורים האלו 'הליטאים ישלטו עלינו', 'גור ישלטו עלינו'??? מישהו שולט עליך? אתה בכלא עם אזיקים? יאלה, לעשות הפרדה ומהר בין פוליטיקה, שזה משחק נחמד עם הצלחות וכשלונות, לחיים האמיתיים שאין להם קשר לפוליטיקה....
לכו תעשו חיים ותהנו, בלי קשר עם לנציג בעיריה קוראים אבוטבול או ליצמן...
לפחות כשזה הפוך יש הבדל, דיברו כאן הרבה זמן על הקצאות חסרות פרופורציה לחסידויות קטנות.
גאליציינער כתב:משולש כתב:גמל שלמה כתב:חברים, יש כאלה שטיפה התבלבלו...
כל ה'ניצחון' הענק הזה, הוא ס''ה עניין של תחושה ושאנחנו יותר גדולים מספרית מהחסידים. לא מעבר.
אמנם יש כאן איזושהי אכזבה, בפרט אחרי הציפייה של החסידים לראות הצלחה. אבל, יש חסיד אחד שמדוכדך מזה ולא מתאושש... יש לו טעות ושייכנס מהר לפרופורציות....
הרי לאזרח הפשוט, לחסיד או לליטאי אין הבדל אם ראש העיר או רוב הנציגים בעירייה או בכנסת הם מדגל או אגודה... על חשבון הבנק שלו זה ממש לא ישפיע...
ובדברים שקשורים ליהדות כמו גיוס, כוללים, תקציבים וכו' כולם יילחמו אותו דבר.
אז בחייאת, מה כל הדיבורים האלו 'הליטאים ישלטו עלינו', 'גור ישלטו עלינו'??? מישהו שולט עליך? אתה בכלא עם אזיקים? יאלה, לעשות הפרדה ומהר בין פוליטיקה, שזה משחק נחמד עם הצלחות וכשלונות, לחיים האמיתיים שאין להם קשר לפוליטיקה....
לכו תעשו חיים ותהנו, בלי קשר עם לנציג בעיריה קוראים אבוטבול או ליצמן...
לפחות כשזה הפוך יש הבדל, דיברו כאן הרבה זמן על הקצאות חסרות פרופורציה לחסידויות קטנות.
בנתיים פה אף אחד לא הוכיח את זה.
זה סתם השמצה מרושעת שאין לה [למיטב ידיעתי] כל בסיס ושום פשר.
נא להביא בבקשה דוגמא אחת, לע"ע אף אחד עוד לא הביא.
אני פה כתב:ליצמן ופרוש צריכים להחליף את מקומם לגישייד ויוסי דייטש.
אברהם משה כתב:מישהו יכול להסביר לי למה בחסידות גור לא מעיפים את ליצמן לכל הרוחות ? האיש הזה משפיל אותם פעם אחר פעם , ואין קול ואין עונה , החשש שלי , שליצמן כל כך חזק בגור , שהוא שולט על האדמור , ועל שאר החסידות , ברמה של שליט על ודיקטטור , ואף אחד לא מסוגל להתעסק איתו , גם לא הרבי , רחמי על חסידות גור , מבחינת הליטאים , ליצמן הוא נכס , ומבחינתם , שליצמן ימשיך לייצג את גור עוד 30 שנה , מבחינת חסידות גור , כל יום נוסף עם ליצמן זה אסון , ורוב חסידי גור היום נגדו , הבחירות האלה ריסקו את מעמדו בצורה בלתי הפיכה , אילולא ליצמן היה דיקטטור ששולט גם באדמור כרצונו , ממזמן האיש היה עף על טיל , ליבי ליבי על חסידות גור שתאלץ לסבול את האיש , כשבחוץ הנבל נחל תבוסה , בפנים הוא עלול לנקום במסע טרור , האיש מטורף לחלוטין , מי שראה אותו צועק בכנסת על לפיד יום לאחר הבחירות , מבין שמדובר בפסיכופת .
אברהם משה כתב:אני פה כתב:ראש עיריית טבריה בגל''צ: ''אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה''
הסתה בשידור חי: רון קובי, ראש העיר הנבחר של טבריה לפני זמן קצר ב'גלי צה"ל':
"אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה. כיום החרדים בעיר הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%".
מדובר בפסיכופת מטורף .
גאליציינער כתב:גשייד יהיה הרבה יותר תחמני מליצמן.
המוזיקאי כתב:נתן יעקובוביץ כתב:קיבלתי:שכנים אנחנו בבניין. בקומה העליונה גר חסיד גור, איש עסקים מצליח, קובע עיתים לתורה, חסיד וירא שמיים. דירתו משתרעת על פני כל הקומה, ומהמרפסת הענקית שלו נראית כל ירושלים.
בקומה התחתונה גר יהודי ליטאי בן תורה אמיתי. כל היום ילך עם ספר תחת בית שחיו, פת במלח אוכל ומסתפק במועט.
ואנוכי הקטן צ'אלמער שורשי בקומה האמצעית. שלוש קומות כתיבת נח... הצד השווה בכולנו שאנו אנשים שמחים ומרוצים, וצהובים זה לזה. אנחנו גם בני אותו הגיל, וכך פחות או יותר גם הילדים שלנו.
והנה הגיעו ימי חגאותיהם. בימים אלו מתכנסים אני וביתי מפני חמת המציק. אני מתכוון על ימי הבחירות. אלה ברכב ואלה בסוסים, סוסים ושמחים לעשות רצון קונם. ואנחנו בשם ה' נזכיר, אין לנו חלק בבחירות הטמאות, ובשלטון הכופרים אין אנו מאמינים. אך מכורח המציאות יוצאים אנחנו מפעם לפעם לרחובה של עיר להביא טרף לפי הטף. ובחדר המדרגות אנחנו נפגשים בדר"כ לשיחות אקטואליה על המצווה שאני דש בעקביי. הבחירות הטמאות.
כבר שבוע לפני יום אידם סגרו השכנים זה את מסחרו ורעהו את גמרתו, ויצאו לתרבות רעה להשפיע ולהפריע כ"א כמצוות רבותיו. אך בעוד הליטאי יצא בכל בוקר יחד עם בנו הבחור לעבודת הבחירות, את הבחור הגוראי לא ראיתי. שניהם בחורים מצויינים הממיתים עצמם באהלה של תורה, לבטח הגוראי עובד יחד עם חבריו לישיבה. ובהגיע שבת קודש פגשתי את הבחור הגוראי והנה פניו כתמול שלשום. מה? האם אינך יוצא לעבוד לבחירות?! אני?!?! מה פתאום?!? חס וחלילה! אני בישיבה! סדרים כרגיל, זמן שינה כרגיל. תורתי אמונתי ואומנותי. אז נזכרתי באמרה הידועה של אחד מגדולי האדמו"רים שלאדמור מגור האמרי אמת ישנם אלפי חסידים שאינם מניחים תפילין ואינם צמים ביום כיפור, והמה הילדים. מתברר אם כן שיש לו עוד כמה אלפים שאינם עובדים לבחירות, והמה בחורי הישיבות.
ובהגיע יום הבחירות, פורים המשולש. ביום כזה אני מעתיק את מגורי לבית הורי עמוק בשכונת מאה שערים, לכאן לא מגיעה זוהמת הבחירות, ואיני יודע כלל מה קורה ביום זה. בשעת ליל מאוחרת חוזר אני לשכונת מגורי, ובחדר המדרגות שכיני הגוראי. היכן בינך בשעה זו? בני?! מה זאת אומרת? בישיבה! זמן שינה! בשעה עשר בדיוק כבים האורות, שקט מוחלט משתרר בבנין הישיבה, וכל הבחורים במיטות. כך ביום יום, וכך בימי בחירות, בין בניצחון ובין בכישלון, כך בפורים וגם בתשעה באב . מחר ישכימו קום לעבודת הבורא כרגיל. אני מניח שמיד הוא יתקשר אלי לשמוע מה התוצאות, אבל עכשיו?!?!
נו טוף, מכיון שאותי גם התוצאות לא מעניינות, הלכתי לישון ביודעי שסוף סוף לילה שקט לפני.
וווויהי בחצי הלילה - - -
התעוררתי לקולות מוזרים מחדר המדרגות, אין קול ענות חלושה ואין קול ענות גבורה, קול ענות אנוכי שומע. יצאתי לחדר המדרגות והנה מתגלגל ביינו הבחור הליטאי "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש!!!..." הלו?! עכשיו לא שש בבוקר, ואף לא שש בערב! שלוש בלילה!! אך הלה בעיניו לא יראה ובאוזניו לא ישמע, ורק בפיו שאוג ישאג "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש..." האם אלו שש תירוצים על שלוש קושיות של ר' חיים, או להבדיל משחק כדורגל בין מכבי מאה שערים להפועל גאולה. אך הוא מתגולל בקיאו ובעיניים מזוגגות וקול ניחר "שש!!... שלוש!!.. מהקומה הראשונה נפתחת הדלת והאב יוצא לחדר המדרגות, ומביט בבנו הלום היין, ומחייך: 'הא... איזו נחת...בן תורה אמיתי'
ואני רק חיפשתי את כתובת ישיבת גור, אולי שם אוכל להמשיך את שנת הליל...
לא יודעים להפסיד בכבוד
כי האמת היא שהליטאים גם ניצחו וגם לומדים
לכו לסיבוב בישיבות גור .....
ואח"כ
בפוניבז (ואל תאמרו לי מחלוקת פשוט לכו ותראו 1500 לומדים בשקיעות)
חברון
תפרח
אורחות תורה
תורה בתפארתה
סורוצקין
מיר
מיר מרכפלד
וולפסון
קפלן
וכו וכו
הרשימה עוד ארוכה
אז אנא לא לבלבל את המוח
ואח"כ תלכו לראות כויללים
את מיר
פוניבז
סורוצקין
בית הלל
ועוד אלפים
ותחפשו בנרות כולל של גור
בקיצור אנחנו גם ניצחנו וגם עוסקים בתורה יותר מגור
זה ממש כמו שאנסה לתאר במילים מרשימות ישיבה ליטאית שכל בוקר הולכת למקוה
תדעו להפסיד בכבוד
אברהם משה כתב:אני לא מבין למה ליצמן יושב יום אחד במעמדו , יום אחד , האיש ריסק את גור , אין מילה אחרת , אם הוא נשאר שם , זה אומר שאין מי שיכול לסלק אותו , זאת כת , לא חסידות , בכל מקום נורמלי, ליצמן היה עף על כל השטויות שלו , רק בגור הוא יכול להמשיך ,כאילו לא קרה כלום , ולצערי , שאר החסידויות ודגל כל כך שונאים את גור , שיעשו הכל לשתף איתו פעולה , העיקר שלא יחליפו אותו.
זלמן1 כתב:המוזיקאי כתב:נתן יעקובוביץ כתב:קיבלתי:שכנים אנחנו בבניין. בקומה העליונה גר חסיד גור, איש עסקים מצליח, קובע עיתים לתורה, חסיד וירא שמיים. דירתו משתרעת על פני כל הקומה, ומהמרפסת הענקית שלו נראית כל ירושלים.
בקומה התחתונה גר יהודי ליטאי בן תורה אמיתי. כל היום ילך עם ספר תחת בית שחיו, פת במלח אוכל ומסתפק במועט.
ואנוכי הקטן צ'אלמער שורשי בקומה האמצעית. שלוש קומות כתיבת נח... הצד השווה בכולנו שאנו אנשים שמחים ומרוצים, וצהובים זה לזה. אנחנו גם בני אותו הגיל, וכך פחות או יותר גם הילדים שלנו.
והנה הגיעו ימי חגאותיהם. בימים אלו מתכנסים אני וביתי מפני חמת המציק. אני מתכוון על ימי הבחירות. אלה ברכב ואלה בסוסים, סוסים ושמחים לעשות רצון קונם. ואנחנו בשם ה' נזכיר, אין לנו חלק בבחירות הטמאות, ובשלטון הכופרים אין אנו מאמינים. אך מכורח המציאות יוצאים אנחנו מפעם לפעם לרחובה של עיר להביא טרף לפי הטף. ובחדר המדרגות אנחנו נפגשים בדר"כ לשיחות אקטואליה על המצווה שאני דש בעקביי. הבחירות הטמאות.
כבר שבוע לפני יום אידם סגרו השכנים זה את מסחרו ורעהו את גמרתו, ויצאו לתרבות רעה להשפיע ולהפריע כ"א כמצוות רבותיו. אך בעוד הליטאי יצא בכל בוקר יחד עם בנו הבחור לעבודת הבחירות, את הבחור הגוראי לא ראיתי. שניהם בחורים מצויינים הממיתים עצמם באהלה של תורה, לבטח הגוראי עובד יחד עם חבריו לישיבה. ובהגיע שבת קודש פגשתי את הבחור הגוראי והנה פניו כתמול שלשום. מה? האם אינך יוצא לעבוד לבחירות?! אני?!?! מה פתאום?!? חס וחלילה! אני בישיבה! סדרים כרגיל, זמן שינה כרגיל. תורתי אמונתי ואומנותי. אז נזכרתי באמרה הידועה של אחד מגדולי האדמו"רים שלאדמור מגור האמרי אמת ישנם אלפי חסידים שאינם מניחים תפילין ואינם צמים ביום כיפור, והמה הילדים. מתברר אם כן שיש לו עוד כמה אלפים שאינם עובדים לבחירות, והמה בחורי הישיבות.
ובהגיע יום הבחירות, פורים המשולש. ביום כזה אני מעתיק את מגורי לבית הורי עמוק בשכונת מאה שערים, לכאן לא מגיעה זוהמת הבחירות, ואיני יודע כלל מה קורה ביום זה. בשעת ליל מאוחרת חוזר אני לשכונת מגורי, ובחדר המדרגות שכיני הגוראי. היכן בינך בשעה זו? בני?! מה זאת אומרת? בישיבה! זמן שינה! בשעה עשר בדיוק כבים האורות, שקט מוחלט משתרר בבנין הישיבה, וכל הבחורים במיטות. כך ביום יום, וכך בימי בחירות, בין בניצחון ובין בכישלון, כך בפורים וגם בתשעה באב . מחר ישכימו קום לעבודת הבורא כרגיל. אני מניח שמיד הוא יתקשר אלי לשמוע מה התוצאות, אבל עכשיו?!?!
נו טוף, מכיון שאותי גם התוצאות לא מעניינות, הלכתי לישון ביודעי שסוף סוף לילה שקט לפני.
וווויהי בחצי הלילה - - -
התעוררתי לקולות מוזרים מחדר המדרגות, אין קול ענות חלושה ואין קול ענות גבורה, קול ענות אנוכי שומע. יצאתי לחדר המדרגות והנה מתגלגל ביינו הבחור הליטאי "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש!!!..." הלו?! עכשיו לא שש בבוקר, ואף לא שש בערב! שלוש בלילה!! אך הלה בעיניו לא יראה ובאוזניו לא ישמע, ורק בפיו שאוג ישאג "שש!! שלוש!!... שש!! שלוש..." האם אלו שש תירוצים על שלוש קושיות של ר' חיים, או להבדיל משחק כדורגל בין מכבי מאה שערים להפועל גאולה. אך הוא מתגולל בקיאו ובעיניים מזוגגות וקול ניחר "שש!!... שלוש!!.. מהקומה הראשונה נפתחת הדלת והאב יוצא לחדר המדרגות, ומביט בבנו הלום היין, ומחייך: 'הא... איזו נחת...בן תורה אמיתי'
ואני רק חיפשתי את כתובת ישיבת גור, אולי שם אוכל להמשיך את שנת הליל...
לא יודעים להפסיד בכבוד
כי האמת היא שהליטאים גם ניצחו וגם לומדים
לכו לסיבוב בישיבות גור .....
ואח"כ
בפוניבז (ואל תאמרו לי מחלוקת פשוט לכו ותראו 1500 לומדים בשקיעות)
חברון
תפרח
אורחות תורה
תורה בתפארתה
סורוצקין
מיר
מיר מרכפלד
וולפסון
קפלן
וכו וכו
הרשימה עוד ארוכה
אז אנא לא לבלבל את המוח
ואח"כ תלכו לראות כויללים
את מיר
פוניבז
סורוצקין
בית הלל
ועוד אלפים
ותחפשו בנרות כולל של גור
בקיצור אנחנו גם ניצחנו וגם עוסקים בתורה יותר מגור
זה ממש כמו שאנסה לתאר במילים מרשימות ישיבה ליטאית שכל בוקר הולכת למקוה
תדעו להפסיד בכבוד
בשורה אחת, רק אנחנו הליטאים עובדי השי"ת, ואתם החסידים בקושי יהודים. והאדמו"רים שלכם? בבבווווווזזזזזזז
אברהם משה כתב:נתן יעקובוביץ כתב:אברהם משה כתב:אם יעשו בחירות בגור אם לתת לליצמן להמשיך , 95 אחוז יתמכו בהחלפתו , ליצמן נהנה כיום ממעמד של דיקטטור , אני מדבר עם אנשים בגור , כעס לא נורמלי עליו , כמו , למה הוא היה צריך להתייחס בכלל לדגל , ולהשמיץ אישית את גפני , גם אם אתה צודק , זה לא חכם , אני אומר לכם , בגור סובלים מהנבל לא פחות ממקומות אחרים .
פיכס. כזו שנאה יוקדת. בושה. פוי.
"נבל"? למיטב ידיעתי יענקל ליצמן יהודי [כמוך] מאב ומאם.
למה שנאה יוקדת ? בן אדם לוקח חסידות מפוארת , משפיל אותה , ולא מסיק שום מסקנות אישיות ? מה גור זה הארגז חול של ליצמן ? שהוא עושה בהם כרצונו ? המינימום שאני מצפה ממנו , זה לקחת פסק זמן מהפוליטיקה ובכלל מהתערבות בעניינים לא לו , אבל ליצמן כפסיכופת אמיתי(הוא תמיד צודק , ואחרים טעו ) אין לזה סיכוי .
משתמשים הגולשים בפורום זה: [G], אני פה ו־93 אורחים