עמוד 1 מתוך 1

כמה סידן יש באמת בסרדינים?

הודעה שלא נקראהפורסם: 16 מאי 2017, 12:23
על ידי אריה ענק משער האריות
על המדף בצרכניה יש מגוון רחב של סרדינים.
אבל על כל אחד מהם כתוב מספר אחר של סידן
על מקצתם לא מסומן בכלל שיש סידן או שרשום מספר קטן.
ועל מקצתם מסומן שיש 600-700 מ"ג סידן.
היתכן?
מי כאן המזייף?
האם להאמין למה שכתוב?

ועוד שאלה קטנה. האם הסידן הוא בעיקר בעצמות של הסרדינים, או שאפשר להשליכם לאשפה?

Re: כמה סידן יש באמת בסרדינים?

הודעה שלא נקראהפורסם: 16 מאי 2017, 16:19
על ידי יעל טוקצ'ינסקי
נכון, יש הבדל בין החברות. הם גם מציינים כמות הסידן ל-100 גר' מוצר שלהם ולא ל-100 גר' סרדינים עצמם.

בממוצע 100 גר' סרדינים עם עצמות (לא מדובר בתכולת הקופסה אלא על סרדינים נטו) מכילים 443 מ"ג סידן.
להשוואה: זרעי דלעת - 1151 מ"ג, שומשום - 1000, מולסה - 684, עשב חיטה - 514, טופו - 400-600 (תלוי בסוג), בזיליקום (ריחן) - 360, שקדים - 368.
כל הכמויות במ"ג ל-100 גר' מזון נקי. כלומר, שקדים - בלי קליפה, סרדינים - בלי שמן/רוטב וכיו"ב

Re: כמה סידן יש באמת בסרדינים?

הודעה שלא נקראהפורסם: 16 מאי 2017, 17:17
על ידי אריה ענק משער האריות
מה ששאלתי הוא האם ההבדל בין החברות הוא רק בכיתוב שלא כולם צודקים או שסוגי הסרדינים שונים.
לכאו' כולם אותם סרדינים ואם כן הכיתובים אינם אמת אצל כולם.

ומה לגבי השאלה השנית?

Re: כמה סידן יש באמת בסרדינים?

הודעה שלא נקראהפורסם: 16 מאי 2017, 23:00
על ידי יעל טוקצ'ינסקי
אריה ענק משער האריות כתב:מה ששאלתי הוא האם ההבדל בין החברות הוא רק בכיתוב שלא כולם צודקים או שסוגי הסרדינים שונים.
לכאו' כולם אותם סרדינים ואם כן הכיתובים אינם אמת אצל כולם.

ומה לגבי השאלה השנית?



אין לי מידע שתאפשר לאמת או לשלול את הכתוביות על גבי תוויות של חברה זו או אחרת.
לעניות דעתי, כפי שאמרתי, מדובר בסוגים שונים ובהרכב שונה של שימורים: יש במים, יש בשמן מסוג זה ויש בשמן מסוג אחר, יש עם ירקות ויש בלי, גם אלה שעם ירקות - הרכב הירקות שונה, גם כמות היחסית של הדגים לעומת שאר רכיבי הקופסה שונה ... ברור שיש שוני במזינים בין כל אלה. אם לדבר על סידן, למשל, אז איפה שיש ירקות יהיה יותר סידן מאלה שיש שמן בלבד.

לגבי האמינות - אישית, אני מאמינה, כי א. למה שמישהו ירצה לשקר לי? ב. כמדומני יש חוק האוסר על הספקה מידע שיקרי בתוויות.

לגבי העצמות - עשה מה שטוב לך. כמובן, אם תזרוק את העצמות, שהם בערך חצי מהדג הזה, אז כמות הסידן שתקבל תהיה קטנה מזו שהיית מקבל לו היית אוכל גם את העצמות.