עמוד 1 מתוך 1

שקדים

הודעה שלא נקראהפורסם: 13 ספטמבר 2017, 11:15
על ידי יעל טוקצ'ינסקי
בכתב העת Journal of Nutrition פורסם מחקר אמריקאי שטוען: אכילת שקדים על בסיס קבוע עשויה להקפיץ את רמות הכולסטרול הטוב ותשפר יכולתו לסלק מהגוף את הכולסטרול הרע.

במחקר, השוו החוקרים את הרמה והתפקוד של הכולסטרול הטוב HDL בקרב אנשים שאכלו 43 גר' שקדים מדי יום לרמות ה-HDL ותפקודו אצל אותה קבוצת אנשים שלא אכלו שקדים. החוקרים גילו כי כשהנבדקים אכלו תזונה עשירה בשקדים, רמות ה-HDL ותפקודו השתפרו.
פרופ' פני כריס את'רטון, מומחית לתזונה באוניברסיטת פן סטייט שבפנסילבניה, אמרה כי המחקר מבוסס על מחקרים קודמים שמצאו ממצאים דומים לפיהם השקדים מסייעים בהורדת הכולסטרול.

"מחקרים רבים הראו שתזונה הכוללת שקדים מפחיתה את רמות הכולסטרול הרע LDL, שהוא גורם סיכון עיקרי למחלות לב", אמרה פרופ' את'רטון, "אבל לא היה ידוע כיצד שקדים משפיעים על הכולסטרול הטוב, שמסייע להפחית את הסיכון למחלות לב".

מה שמעניין הוא, שהם גילו שלשקדים הנמצאים בתוך דברי מאפה יש אותה השפעה חיובית כמו לשקדים שמכרסמים בתור חטיף.

Re: שקדים

הודעה שלא נקראהפורסם: 14 ספטמבר 2017, 14:24
על ידי שושנה
בלי מחקרים, יכולה לספר באופן אישי על אחותי ששתה בדיקות דם והכולסטרול הטוב שלה מאוד גבוהה והרע בצורה מאוזנת.
במחשבה על מה שהיא אוכלת היא נזכרה שלאחרונה היא אוכלת המון שקדים וכנראה זו הסיבה.
אשררה שכיוונה :) ....