מנהל: יאיר
חזקי כתב:פרשת חיי שרה
2 מספר נשים הוזכרו בפרשה, מי הם וכמה?
יאיר כתב:2.
שרה
בכל
רבקה
מלכה
קטורה, הגר
א. כשמישהו עונה, נשמח אם תגיב אם צדק או לא. ב. האם זו סתם שאלה או שיש פה קנייטש (בכל)?
יאיר כתב:3. וּשְׁנֵי צְמִידִים עַל-יָדֶיהָ, עֲשָׂרָה זָהָב מִשְׁקָלָם.
קדר אם איני טועה או משהו באיזור בפס' שם
יאיר כתב:קדר אם איני טועה או משהו באיזור בפס' שם
חזקי כתב:נו יאיר מצאת את הפתרון?
הר נבו כתב:ותרד העינה?
חזקי כתב:עין המים זה דרך המים ולא מעיין כמו שרגילים לחשוב.. הוזכר בכמה מפרשים ראשונים.
יאיר כתב:כמה עלתה מערת המכפלה (בכסף של ימינו)?
יאיר כתב:התשובה היא מעל 8 מיליון דולר.. אם תרצה את המקור, בעז"ה אחפש ואביא לינק.
יאיר כתב:התשובה היא מעל 8 מיליון דולר.. אם תרצה את המקור, בעז"ה אחפש ואביא לינק.
יאיר כתב:אוי. הייתי בטוח שזה מופיע בפורום אוצה"ח
וכנראה ראיתי את זה בפרסומת של חוברת חדשה שיוצאת באחד האתרים וכעת איני מוצאה (כנראה הפרסומת כבר הוסרה).
חזקי כתב:יאיר כתב:כמה עלתה מערת המכפלה (בכסף של ימינו)?
הר נבו כתב:חזקי כתב:יאיר כתב:כמה עלתה מערת המכפלה (בכסף של ימינו)?
התורה תמימה כתב וז"ל עובר לסוחר. א"ר אלעזר, רשעים אומרים הרבה ואפילו מעט אינם עושים, מנלן – מעפרון, מעיקרא כתיב ארץ ארבע מאות שקל כסף ולבסוף כתיב וישקול אברהם לעפרון ארבע מאות שקל כסף עובר לסוחר, דלא שקל מיני' אלא קנטרין חדאיכא דוכתי דקרי לתקלי קנטרי והם שקלים היותר גדולים שבכל שקל מאה סלעים, כ"כ בתרגום ירושלמי בפ' תרומה בפסוק ככר זהב, ובלשון רומי הוא שם מאה, ובלע"ז סענט"י הוא מספר מאה.
חזקי כתב:חידה נוספת פרשת תולדות המצריכה ידע וחיפוש.
12. היכן רמוזים בפרשתנו החגים פסח, חנוכה, ופורים?
כמובן מרומז דרך מדרשי חז"ל ולא במפורש.
יאיר כתב:חזקי כתב:חידה נוספת פרשת תולדות המצריכה ידע וחיפוש.
12. היכן רמוזים בפרשתנו החגים פסח, חנוכה, ופורים?
כמובן מרומז דרך מדרשי חז"ל ולא במפורש.
פסח - שני גדיי עיזים
פורים - יעקב "התחפש"
חזקי כתב:חידות פרשת תולדות
1. כמה פעמים נזכר שדה בפרשה (קנייטש)
2. מה הקשר בין מכבסה לפרשה
3. היכן מוזכר איכות בפרשה
4. אישה חולה בפרשה
5. מה הקשר של מר רוביק.. לפרשה
6. מילה בפרשה במשמעות של לערער
7. שנים רבו ביניהם והם לא בני אדם..
8. אדם בטלן בפרשה
9. היכן מצאנו על אחד מהאבות שקיים את דברי חז"ל
10. עולם האצילות..בפרשה
11. הקשר של הקנאים בפרשה
הבהרה: רוב ככל הפתרונות נמצאים בפסוקי התורה.
מצפה לשמוע את תשובתכם הקולעות. קחו כמה דקות תעיינו בפרשה תפתרו את השאלות ותרגישו שעשיתם משהו מועיל היום.
הר נבו כתב:1. 5 פעמים שדה + ויברח פדנה ארם ובנביא- ויברח יעקב שדה ארם
8.איש שדה- רש"י-בטלן.
שכונת מאה שערים (וכן ערים רחובות ובאר שבע)
פסח אולי גם ויבא לו יין וישת = ד' כוסות
הר נבו כתב:6. עשק
7. ולאום מלאום יאמץ
9. אברהם- וישמור משמרתי
10.וירח ... כריח שדה (וראה במפרשים על ויבא לו יין)
11. מאה שערים / ויקנאו אותו פלישתים
חזקי כתב:חידה נוספת פרשת תולדות המצריכה ידע וחיפוש.
12. היכן רמוזים בפרשתנו החגים פסח, חנוכה, ופורים?
כמובן מרומז דרך מדרשי חז"ל ולא במפורש.
יאיר כתב:ב. "וַיָּשֶׂם, דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים, בֵּינוֹ, וּבֵין יַעֲקֹב; וְיַעֲקֹב, רֹעֶה אֶת-צֹאן לָבָן--הַנּוֹתָרֹת.
וַיִּקַּח-לוֹ יַעֲקֹב, מַקַּל לִבְנֶה לַח--וְלוּז וְעַרְמוֹן; וַיְפַצֵּל בָּהֵן, פְּצָלוֹת לְבָנוֹת--מַחְשֹׂף הַלָּבָן, אֲשֶׁר עַל-הַמַּקְלוֹת"
(אולי יש פה גם קשר לשאלה א')
ד. "וְאָבִיו, קָרָא-לוֹ בִנְיָמִין"
חזקי כתב:חידות מקוריות לפרשת ויצא
ד.
הענקת שם לתינוק על ידי גבר ולא אישה בפרשה.
כמו תמיד, מצפה לשמוע את תשובתכם הקולעות. קחו כמה דקות תעיינו בפרשה תפתרו את השאלות ותרגישו שעשיתם משהו מועיל היום.
יאיר כתב:חזקי כתב:חידות מקוריות לפרשת ויצא
ד.
הענקת שם לתינוק על ידי גבר ולא אישה בפרשה.
כמו תמיד, מצפה לשמוע את תשובתכם הקולעות. קחו כמה דקות תעיינו בפרשה תפתרו את השאלות ותרגישו שעשיתם משהו מועיל היום.
על כן קרא שמו לוי
יאיר כתב:בשאלה ז' אני מבין שזה קשור לעיריה...
חזקי כתב:"וידר יעקב נדר לאמר אם" [ויצא -כח, כ] , "על כן קרא שמו לוי" [ויצא -כט, לד]
מה המכנה המשותף בין שני פסוקים הללו בפרשה?
חזקי כתב:המשך חידות - פרשת ויצא
ז.
וידר יעקב נדר לאמר אם יהיה אלהים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנכי הולך ונתן לי לחם לאכל ובגד ללבש: [ויצא -כח, כ]
ותהר עוד ותלד בן ותאמר עתה הפעם ילוה אישי אלי כי ילדתי לו שלשה בנים על כן קרא שמו
לוי: [ויצא -כט, לד]
מה המכנה המשותף בין שני פסוקים הללו בפרשה [המילים-המודגשות] כעת ברור?..![]()
רמז עבה: מסתתר ברמז [במודגש] משהו או מישהו. אקטאולי להיום ולכמה שנים הבאות.
חזקי כתב:יאיר כתב:ב. "וַיָּשֶׂם, דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים, בֵּינוֹ, וּבֵין יַעֲקֹב; וְיַעֲקֹב, רֹעֶה אֶת-צֹאן לָבָן--הַנּוֹתָרֹת.
וַיִּקַּח-לוֹ יַעֲקֹב, מַקַּל לִבְנֶה לַח--וְלוּז וְעַרְמוֹן; וַיְפַצֵּל בָּהֵן, פְּצָלוֹת לְבָנוֹת--מַחְשֹׂף הַלָּבָן, אֲשֶׁר עַל-הַמַּקְלוֹת"
(אולי יש פה גם קשר לשאלה א')
ד. "וְאָבִיו, קָרָא-לוֹ בִנְיָמִין"
ב. אותה מילה ממש בלי תוספת ה"א וכיו"ב. [רמז - ניקוד שונה, בשונה משאלה באות ג שהניקוד דומה ממש, אבל עם תוספת של אות חיבור]
ד. בפרשת ויצא לא בפרשת וישלח.
אבל ישר כחך יאיר על הנסיונות הנהדרים. מצפה לשמוע תשובות נוספות ממך. ומשאר חברי הפורום.
הר נבו כתב:ו. אחי
חזקי כתב:הר נבו כתב:ו. אחי
הר נבו כתב:חזקי כתב:יאיר כתב:ב. "וַיָּשֶׂם, דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים, בֵּינוֹ, וּבֵין יַעֲקֹב; וְיַעֲקֹב, רֹעֶה אֶת-צֹאן לָבָן--הַנּוֹתָרֹת.
וַיִּקַּח-לוֹ יַעֲקֹב, מַקַּל לִבְנֶה לַח--וְלוּז וְעַרְמוֹן; וַיְפַצֵּל בָּהֵן, פְּצָלוֹת לְבָנוֹת--מַחְשֹׂף הַלָּבָן, אֲשֶׁר עַל-הַמַּקְלוֹת"
(אולי יש פה גם קשר לשאלה א')
ד. "וְאָבִיו, קָרָא-לוֹ בִנְיָמִין"
ב. אותה מילה ממש בלי תוספת ה"א וכיו"ב. [רמז - ניקוד שונה, בשונה משאלה באות ג שהניקוד דומה ממש, אבל עם תוספת של אות חיבור]
ד. בפרשת ויצא לא בפרשת וישלח.
אבל ישר כחך יאיר על הנסיונות הנהדרים. מצפה לשמוע תשובות נוספות ממך. ומשאר חברי הפורום.
ב. ויאמר לבן הן - כל אשר לבן בו ?
הר נבו כתב:חזקי כתב:הר נבו כתב:ו. אחי
יפה אחי!..![]()
יעקב אומר לרועי חרן "אחי מאין אתם".
וַיֹּאמֶר לָהֶם יַעֲקֹב אַחַי מֵאַיִן אַתֶּם וַיֹּאמְרוּ מֵחָרָן אֲנָחְנו:(כט, ד)
הכי אחי אתה
הר נבו כתב:ג. ויגד יעקב לרחל
ויגד ללבן ביום השלישי
חזקי כתב:הר נבו כתב:חזקי כתב:הר נבו כתב:ו. אחי
יפה אחי!..![]()
יעקב אומר לרועי חרן "אחי מאין אתם".
וַיֹּאמֶר לָהֶם יַעֲקֹב אַחַי מֵאַיִן אַתֶּם וַיֹּאמְרוּ מֵחָרָן אֲנָחְנו:(כט, ד)
הכי אחי אתה
מי הקדים את יעקב. הפסוק 'הכי אחי אתה' בא אחרי יעקב השאלה מי קודם.
הר נבו כתב:קין -השומר אחי אנוכי?
חזקי כתב:נהדר. אותו סלנג עם אותו ניקוד [שהזכרת] מופיע אצל אדם אחר שהשתמש בו מיהו?
הר נבו כתב:לוט-אחי אל נא תרעו
הר נבו כתב:נא הסבר את חידה ב וג
המילה לוז מופיעה פעמים בשני הקשרים
המילה שבע בניקוד שונה האחד כמספר שבע והשני בניקוד שבוע (שבוע ימים או שבועה)
האם המשורר כיון לאחד מאלו?
חזקי כתב:הר נבו כתב:נא הסבר את חידה ב וג
המילה לוז מופיעה פעמים בשני הקשרים
המילה שבע בניקוד שונה האחד כמספר שבע והשני בניקוד שבוע (שבוע ימים או שבועה)
האם המשורר כיון לאחד מאלו?
פתרון חידה ג נפלא! זו כוונת המשורר. ואם תרחיב עוד קצת תבין ש...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־9 אורחים